آینه محدب ترافیکی
07
اسفند

آینه محدب ترافیکی

می خواهید بدانید آینه محدب ترافیکی چیست؟ این محصول چه ویژگی هایی دارد و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ شاید هم بخواهید با انواع و نمونه های مختلف آن آشنا شوید و یک نمونه مناسب از این محصولات را خریداری کنید. این نوع محصولات که به آینه های واگرا نیز معروف هستند می توانند در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر باشند. همچنین از این محصولات که با نام آینه های منحنی نیز شناخته می شوند، برای کاهش ترافیک هم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این وسیله تحت عنوان تجهیزات پارکینگ نیز شناخته میشود.

آینه محدب ترافیکی چیست؟

در پاسخ به سوال آینه محدب ترافیکی چیست؟ باید بگوییم که این محصولات امروزه برای کاهش ترافیک ها بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع آینه ها یکی از تجهیزات ایمنی و ترافیکی هستند که با استفاده از شیشه بازتابنده تولید می شود. این محصولات به سمت بیرون برآمده می شوند و دید وسیع تری به رانندگان می دهند. این نوع آینه ها به رانندگان کمک می کنند تا از برخورد خودرو ها با هم جلوگیری کنند. از این محصول فقط در جاده و خیابان ها قابل استفاده نبوده و کاربرد های بیش تری را می توان به آن ها اختصاص داد.

گاهی اوقات در مراکز صنعتی، مجتمع های تجاری و اداری و یا حتی فضای باز خانه و ویلا ها نیز از این محصول استفاده می کنند. بنابراین این محصول بسیار کاربردی و پر طرفدار است و در نمونه های مختلفی نیز تولید می شود. این نوع آینه ها برآمده هستند و اجسام را کوچک تر از اندازه واقعی خود نمایش می دهند. همین امر سبب می شود تا میدان دید وسیع تری در اختیار افراد قرار بگیرد و به عملکرد بهتر آن ها کمک می کند.

آینه محدب ترافیکی چیست؟
آینه محدب ترافیکی

مزایا آینه های ترافیکی

حال که متوجه شدید، آینه محدب ترافیکی چیست؟ خوب است که با مزیت های این محصول بیش تر آشنا شویم. این محصول در حقیقت یکی از وسایل ترافیکی بدون سر و صدا است که بدون ایجاد هیچ گونه مراحمتی، نیاز های ایمنی شما را در رانندگی فراهم می کنند. این نوع آینه ها بر خلاف تصاویر مجازی و یا دوربین های مدار بسته کاملا قابل اعتماد هستند و نیازی به نیروی برق ندارند.

از طرفی به تعمیر نیز نیازی نداشته و در شرایط آب و هوایی مختلف نیز بسبار مقاوم هستند. کافیست که یکبار آن را در مکان مناسبی نصب کنید تا برای سال های طولانی رانندگان بتوانند از مزیت های آن بهره مند شوند. از مهم ترین مزایای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب یکباره
  • سابقه ایمنی اثبات شده
  • نشان دادن نمای کامل تری از مناطق کور

انواع آینه محدب ترافیکی

آینه محدب گرافیکی را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند. همین امر سبب می شود تا این محصولات در موارد مختلفی به کار گرفته شوند. مهم ترین نمونه از این نوع آینه ها عبارتند از:

  • آینه محدب داخلی
  • این نمونه از آینه ها، برای استفاده در داخل ساختمان طراحی می شوند و می توان آن ها را به راحتی بر روی دیوار ها نصب کرد.
  • آینه محدب استیل ضد زنگ
  • اگر به دنبال یک آینه محدب ترافیکی کاملا ضد آب هستید که در برابر ضربه مقاوم باشند، این محصول می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای شما باشد. این نوع آینه ها را به گونه ای طراحی می کنند که در خرابکاری های احتمالی مقاوم بوده و طول عمر بالایی داشته باشند.
  • آینه محدب در فضای باز
  • این مدل از آینده ها به گونه ای تولید می شوند که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشند. همچنین تولید کنندگان این محصول را به سطوح انعکاسی مختلفی مجهز کرده اند که در شرایط چالش برانگیز نیز قابل استفاده بوده و به رانندگان کمک می کنند.
  • آینه بازتابنده گرد
  • این محصول یک طراحی هوشمند دارد و دید بسیار وسیعی از نقاط کور را در اختیار رانندگان و حتی عابران پیاده قرار می دهد.
  • آینه کروی محدب
  • این آینه ها یک نمای ۳۶۰ درجه از محیط اطراف در اختیار رانندگان قرار می دهد. این محصول را به سقف متصل کرده و یا این که از بالا آن را معلق می کنند.

موارد استفاده آینه محدب ترافیکی

نحوه استفاده از آینه محدب ترافیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر این محصول را در مکان مناسبی نصب نکنید، کاملا بی فایده بوده و هیچ گونه کاربردی ندارد. امروزه از این وسیله در موارد مختلفی استفاده می کنند. صاحبان کسب و کار ها برای جلوگیری از بروز سرقت و دزدی ازاین محصول کمک می گیرند. همچنین نصب این آینه ها در نقاط مناسب و استانداردی از خیابان ها سبب می شود تا نقاط کور راحت تر دیده شوند.

از این رو معمولا نزدیک تقاطع ها، گوشه هایی با دید کم، سایت های ساختمانی و غیره از این نوع آینه ها استفاده می کنند. با این کار میدان دید افراد وسیع تر شده و احتمال بروز ترافیک و تصادفات کاهش می یابد. مهم ترین کاربرد هایی که برای این محصول در نظر گرفته اند عبارتند از:

  • آینه محدب مورد استفاده در ساختمان ها
  • در بسیاری از دفاتر، فروشگاه ها و یا حتی بیمارستان ها نیز از این محصول استفاده می کنند. این آینه ها به افراد کمک می کنند تا اطراف خود را راحت تر ببینند و از این طریق از برخورد آن ها با دیگران جلوگیری می شود.
  • آینه محدب در وسایل نقلیه
  • این محصول به دلیل توانایی ایجاد تصاویر مجازی و واگرا کردن پرتو های نور، می توانند در خودرو ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.
  • آینه محدب در ذره بین ها
  • در ساخت ذره بین ها از دو نمونه مشابه این نوع آینه ها استفاده می کنند. این دو آینه را پشت به پشت هم قرار می دهند و ذره بین ها را تولید می کنند.
  • استفاده از آینه محدب با اهداف امنیتی
  • معمولا از این محصول در نزدیکی دستگاه های خودپرداز نسبت می شوند. با این کار مشتریان می توانند پشت سر خود را ببینند و از وجود افراد در اطراف خود مطلع شوند.
موارد استفاده آینه محدب ترافیکی
موارد استفاده آینه محدب

نکات مورد رعایت هنگام خرید آینه ترافیکی

اگر قصد خرید آینه محدب ترافیکی را دارید، باید نکاتی را مد نظر خود داشته باشید. برای این کار باید فاکتور هایی را در نظر بگیرید که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند.

  • داخلی یا خارجی
  • از مهم ترین فاکتور هایی که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، داخلی و یا خارجی بودن آن ها است. این دو نوع محصول از نظر نوع تکیه گاه با هم تفاوت دارند. نمونه هایی که برای فضا های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، با استفاده از چوب، نئوپان و یا حتی بدون پشتیبان عرضه می شوند. در حالی که مدل های خارجی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم تر بوده و به یک پشتیبان بسیار مستحکم نیاز دارند.
  • فاصله و زاویه
  • شما باید با توجه به فاصله خود آینه ای با اندازه و انحنای مناسب برای خود خریداری نمایید. بنابراین در هنگام انتخاب باید به فاصله و زاویه دید خود توجه ویژه ای داشته باشید.
  • مواد
  • در شرایطی که قصد خرید این محصول را دارید، باید بدانید که برخی از آن ها را از اکریلیک و بعضی دیگر را با صفحات پلی کربنات تولید می کنند. از این رو در زمان خرید باید از جنس مواد به کار رفته در آن مطلع شوید.
  • ویژگی ها
  • در زمان خرید این محصول باید میزان مقاومت آن در برابر گرما، سرما، مه، اشعه ماوراء بنفش و … بسنجید و نمونه مناسبی از آن را خریداری کنید.
  • اندازه
  • شما باید با توجه به نوع کاربری که برای این محصول در نظر دارید و محل نصب آن، اندازه مناسبی از این آینه ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

خرید آینه محدب ترافیکی

برای خرید آینه محدب گرافیکی یک فروشگاه معتبر انتخاب کنید. مرکز خرید انتخابی شما باید تنوع بالایی از محصولات را در مناسب ترین قیمت های ممکن در اختیار شما قرار دهد. برای خرید یک نمونه اصل و بسیار با کیفیت از این محصولات کافیست که با مجموعه ما در ارتباط باشید. ما بهترین را در پایین ترین قیمت ها به شما ارائه می دهیم. ما تنوع بالایی از این محصولات را فراهم کرده ایم که همگی کاملا مرغوب هستند.

دقت داشته باشید که نمونه های بی کیفیت و تقلبی این محصولات هیچ گونه ارزش خریدی ندارند. برای خرید این محصولات کافیست که با پشتیبان های سایت ارتباط برقرار کنید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. ما در کوتاه ترین زمان ممکن محصول را ارسال کرده و درب منزل به شما تحویل می دهیم.

خرید آینه محدب ترافیکی
خرید آینه محدب

جمع بندی

امروزه موارد استفاده از آینه محدب ترافیکی بسیار زیاد شده است. افراد در موارد مختلفی از این محصولات استفاده کرده و از این طریق میدان دید خود را وسیع تر می کنند. این نوع آینه ها در انواع و مدل های مختلفی تولید می شوند و از این رو در موارد متفاوتی مورد استفاه قرار می گیرند. اگر قصد خرید این نمونه از آینه ها را دارید، کافیست که با مجموعه ما تماس گرفته و یک محصول اصل و با کیفیت را در پایین ترین قیمت های ممکن از ما خریداری کنید.

سوالات متداول برای آینه محدب ترافیکی

  1. چند نمونه دیگر از انواع آینه های محدب را به ما معرفی کنید؟

آینه های نیم گنبد، ربع گنبد، آینه ایمنی کامل گنبد و نمونه های داخلی و خارجی از معروف ترین نمونه از این نوع آینه ها هستند.

  1. آینه های محدب در فضا های سر پوشیده با چه هدفی مورد استفاده قرار می گیرند؟

این نمونه از محصولات با هدف افزایش سطح ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند. با این نوع آینه ها افراد میدان دید وسیع تری پیدا می کنند و در نتیجه در ایمنی بیش تری کار خواهند کرد.

  1. آیا این نوع آینه ها در فضا های باریک برای پارک خودرو نیز مورد استفاده قرار می گیرند؟

بله، در این گونه موقعیت ها نیز از این آینه ها می توان استفاده کرد.