چسب محکم برای نصب استپ پله
26
اردیبهشت

معرفی دو نوع چسب محکم برای نصب استپ پله

این روزها ترمز پله یا همان استپ پله با هدف فراهم کردن ایمنی استفاده می شود تا از بروز هر گونه حوادثی از جمله لیزخوردگی عابرین جلوگیری کند. بنابراین برای نصب این ابزار بر روی لبه بیرونی پله از ابزارهای مخصوصی به نام چسب استفاده می شود تا به طور کامل استپ پله بر روی پله نصب شود. البته نصب استپ پله بر روی پله به دو روش انجام می گیرد یکی با استفاده از پیچ و سوراخکاری در پله و دیگری بکارگیری از چسب است.

البته برای سوراخ کاری بر روی پله می توان از دریل استفاده کرد. در صورتی که امکان دسترسی به چسب وجود نداشته باشد می توان با استفاده از پیچ بر روی پله سوراخ کاری کرد و استپ پله را نصب کرد. اما درصورتی که بتوان از چسب استفاده کرد کار نصب استپ پله با ظرافت بهتری انجام می شود و علاوه بر آن استپ پله استحکام قابل قبول تری خواهد داشت.

ما در ادامه قصد داریم به معرفی دو نوع چسب محکم برای نصب استپ پله بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه پیشنهاد ما به شما این است که ما را همراهی کنید.

مزیت استفاده از چسب برای نصب استپ پله

با استفاده از چسب محکم برای نصب استپ پله به خوبی می توان این محصول را بر پله نصب کرد و امنیت راه پله را بالا برد. با این حال برای استقرار استپ پله بر روی سطح پله ها، استفاده از چسب بهترین راهکار است که در کمترین زمان و به راحتی انجام می شود. برای چسباندن استپ پله از چسب پلی اورتان و آهن استفاده می شود.

استفاده از این نوع چسب قدرت چسبندگی بالایی دارد و در مدت زمان زیادی بدون اینکه حالت اولیه خود را از دست بدهند می تواند به خوبی استپ پله را کنترل و نگه دارد. بنابراین می توان یکی از مزیت های خوب استپ پله را در واقع مقاومت و استحکام بالای آن دانست. یکی دیگر از مزیت استفاده از چسب برای نصب استپ پله این است که در برابر شرایط جوی و تغیر دما خاصیت فیزیکی خود را از دست نمی دهند.

از طرفی نیز حالت چسبندگی و حالت ارتجاعی خود را نیز حفظ می کنند. یکی دیگر از مزیت های استفاده از این چسب ها این است که نصب راحت و آسانی دارند و تنها کافی است که چسب را با استفاده از یک کاردک بر روی سطح مورد نظر قرار دهید و به طور یکسان آن را پهن کنید.

خوبی چسب استپ پله این است که بعد از نصب نیز به راحتی از مکان مورد نظر پاک می شود و اثری از آن بر جای باقی نمی ماند. با توجه به مزیت های بیشماری که این چسب دارد این محصول مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

مزیت استفاده از چسب برای نصب استپ پله
مزیت استفاده از چسب استپ پله

نکات نصب ترمز پله با چسب

اگر مایل به استفاده از چسب برای نصب استپ پله هستید باید در زمان نصب استپ پله به برخی از نکات مهم توجه داشته باشید تا از این طریق نصب بدون نقص و عیبی را انجام دهید و از طرفی کار با ظرافت هر چه تمام تر انجام شود. این نکات مهم و ضروری عبارت اند از:

  • چربی و رطوبت را از روی سطح پله ها بزدایید

یکی از نکات مهم که باید در زمان نصب چسب برای استپ پله در نظر بگیرید این است که هر گونه چربی و رطوبت را از روی سطح پله ها پاک کنید. در صورت عدم توجه به این نکته چسب به خوبی بر روی سطح پله ها چسبانده نمی شود و از طرفی استپ پله نیز به خوبی استقرار نخواهد یافت.

  • پر کردن ناهمواری ها

این احتمال وجود دارد که بر روی سطح برخی از پله ها ناهمواری وجود داشته باشد. در صورت بودن ناهمواری چسب به خوبی بر روی سطح پله ها چسبانده نمی شود و از طرفی استپ پله نیز به خوبی نصب نخواهد شد. ناهمواری ها بر روی سطح پله در اثر ضربه یا صدمه ایجاد می شود که باید قبل از نصب به ناهمواری ها بر روی سطح پله ها توجه داشته باشید. بنابراین بهترین کار پر کردن ناهمواری ها است که باید از مصالح مخصوص یا چسب ناهمواری های مورد نظر گرفته شود و بعد از آن بر روی سطح، چسب را به کار ببرید.

  • مشخص کردن زاویه قبل از نصب

پیشنهاد ما به شما قبل از نصب چسب استپ پله این است که ابتدا زاویه بندی لازم را انجام دهید تا بعد از اینکه چسب خشک شد مجبور به کنده شدن مجدد آن نشوید. البته برای چسب محکم برای نصب استپ پله باید به کیفیت چسب نیز توجه داشته باشید تا چسب به خوبی بر روی سطح پله قرار گیرد و استپ پله به خوبی استقرار یابد.

  • کمی فاصله دادن از لبه

به طور معمول برای اینکه استپ پله به خوبی بر روی سطح پله قرار گیرد باید کمی از لبه فاصله بگیرید چرا که این کار مانع از لیز خوردن می شود.

خصوصیات چسب آهن و پلی اورتان

دو نوع چسب محکم برای نصب استپ پله وجود دارد که شامل چسب آهن و پلی اورتان است. از کاربردهای اصلی این دو چسب می توان به چسباندن استپ پله بر روی سطح پله اشاره کرد. خوبی این دو چسب این است که جاذبه بین ترمز پله و سطح پله را برقرار می کند و از مقاومت بالایی برخوردار است.

در رابطه با چسب محکم برای نصب استپ پله می توان بیان کرد که چسب آهن به طور معمول رنگ زرد و شفافی دارد. از طرفی حالت کشسانی داشته و در طول زمان نیز حالت ارتجاعی خود را حفظ می کند از همه مهمتر اینکه خشک یا ترک خورده نیز نمی شود. این چسب همه کاره با کیفیت بالایی که دارد بسیار پرکاربرده بوده و کیفیت بالایی دارد.

از خصوصیات چسب پلی اورتان نیز می توان به رنگ شیری آن اشاره کرد. این چسب دارای شیارهای ریز و درشت است که بین استپ پله و سطح پله ارتباط خوبی برقرار می کند.

قدرت چسبندگی این دو نوع چسب محکم برای نصب استپ پله بالا است در واقع استفاده از این دو نوع چسب موجب ماندگاری و دوام بالای کار می شود و رضایت مشتریان را به طور یقین به دنبال خواهد داشت.

انواع خصوصیات چسب آهن و پلی اورتان
خصوصیات چسب آهن و پلی اورتان

میزان استحکام ترمز پله پشت چسب دار

انواع متنوعی از ترمز پله وجود دارد که برخی از آن ها به صورت پشت چسب دار هستند. این نوع محصول خاصیت چسبندگی بالایی دارد و البته بیشتر مورد اعتماد است. بنابراین شما در صورت استفاده از این محصول دیگر نیاز به خرید چسب اضافه ندارید. با این حال میزان استحکام ترمز پله پشت چسب دار بسیار بالا است و دیگر نیازی نیست که در زمان نصب از چسب دیگری استفاده کنید.

میزان استحکام ترمز پله پشت چسب دار
استحکام ترمز پله پشت چسب دار

جمع بندی

دو نوع چسب محکم برای نصب استپ پله وجود دارد که هر دوی این محصولات نقش بسزایی در چسباندن استپ پله بر روی سطح پله ها دارند. این نوع چسب ها در برابر رطوبت و آب نیز از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و در برابر سایش و فشار نیز از مقاومت خوبی برخوردار هستند. البته نصب استپ پله بر روی پله به دو روش انجام می گیرد یکی با استفاده از پیچ و سوراخکاری در پله و دیگری بکارگیری از چسب است.

البته برای سوراخ کاری بر روی پله می توان از دریل استفاده کرد. در صورتی که امکان دسترسی به چسب وجود نداشته باشد می توان با استفاده از پیچ بر روی پله سوراخ کاری کرد و استپ پله را نصب کرد. اما درصورتی که بتوان از چسب استفاده کرد کار نصب استپ پله با ظرافت بهتری انجام می شود و علاوه بر آن استپ پله استحکام قابل قبول تری خواهد داشت. بنابراین در صورت تمایل می توانید هر کدام از چسب استپ پله را درخواست بدهید.

سوالات متداول چسب محکم برای نصب استپ پله

ویژگی های چسب استپ پله چیست؟
از ویژگی های مهم چسب استپ پله می توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب اشاره کرد. از طرفی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نیز مقاومت بالایی دارد. در برابر سایش و فشار نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و در طولانی مدت نیز خراب نمی شود.

چرا استفاده از چسب در نصب استپ پله ضورت دارد؟
بکارگیری چسب در نصب استپ پله موجب استحکام بیشتر بین استپ پله و سطح پله می شود که این امر به استقرار هر چه بیشتر استپ پله کمک می کند.

عوامل موثر در انتخاب چسب استپ پله چیست؟
استفاده از چسب استپ پله به مواردی همچون شرایط چسبندگی و نوع ترمز پله دارد.