راهبند بازویی ترافیکی
01
بهمن

راهبند بازویی ترافیکی

راهبندها نقش مهمی در کنترل کردن و نظارت بر رفت و آمدها دارند و به همین منظور با کنترل ترافیک مانع از تجمع خودروها در مکان مورد نظر می شوند. البته این روزها بیشتر شاهد انواع متنوعی از راهبندها در جلوی ساختمان هایی همچون شرکت ها، بیمارستان ها و … هستیم.
در واقع نگهبانان با کمک راهبندها نظارت بیشتری بر کنترل ورود و خروج خودروها دارند که این امر مانع از بروز ترافیک می شود.
انواع متنوعی از راهبندها برای نظارت و کنترل رفت و آمد ها مورد استفاده قرار می گیرد که در این بین راهبند بازویی ترافیکی یکی از شناخته شده ترین راهبند است که کارآیی بالایی در کنترل ترافیک دارد. راهبند بازویی به شکل یک میله عمودی شکل است که باز و بسته کردن آن به صورت عمودی انجام می شود و در پارکینگ های عمومی بیشترین کاربرد را دارد. در ادامه به معرفی، انواع و همچنین قیمت این راهبند خواهیم پرداخت.

راهبند بازویی ترافیکی‌ چیست؟

راهبند بازویی ترافیکی بهترین عملکرد را در کنترل ترافیک دارد که البته در دو نوع دستی و اتوماتیک عملکرد متفاوتی از خود نشان می دهند. در واقع سیستم اتوماتیک آن به صورت هیدرولیک یا الکترومانیک است که در مکان هایی که تردد روزانه زیادی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. راهبند بازویی ترافیکی قیمتی متفاوت تر از سایر برندهای راهبند دارد و می توان بیان کرد که قیمت آن به صرفه است.

راهبند بازویی ترافیکی به منظور کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می گیرند و تا عرض ۸ متر به عنوان یک مانع در ورودی پارکینگ ها و راه های دسترسی به کار می روند.
از این راهبند به دلیل قابلیت بالایی که در کنترل ترافیک دارد در بسیاری از مکان های متعدد مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع راهبند بازویی

انواع متنوعی از راهبند بازویی موجود است که هر کدام دارای ویژگی های مختص به خود هستند که در ادامه به شرح هر کدام از این راهبندهای بازویی خواهیم پرداخت.

  • راهبند بازویی اتوماتیک
    یکی از راهبند بازویی ترافیک را می توان راهبند بازویی اتوماتیک معرفی کرد. راهبند اتوماتیک با توجه به ساختار و طراحی منحصر به فردی که دارد به منظور اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع راهبند بازویی ترافیکی اغلب در مکان های مختلفی همچون پارکینگ های عمومی، مجتمع های اداری و مسکونی و همچنین پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • راهبند بازویی برقی
    راهبند بازویی برقی با توجه به ساختار و طراحی منحصر به فردی که دارد دارای فلاش چشمی است. البته چراغ های که بر روی بدنه این راهبند تعبیه شده است موجب دید بهتر در شب می شود. این مدل از راهبندها دارای نوارهای ال ای دی هستند تا در شب رانندگان دید بهتری داشته باشند و از این طریق رانندگان را از وجود راهبند مطلع خواهد کرد.
  • راهبند بازویی دستی
    نمونه دیگری از راهبند بازویی ترافیکی در واقع راهبند بازویی دستی است. این مدل از راهبند در واقع ساختار ساده ای دارد به همین دلیل به عنوان ساده ترین راهبند در مکان هایی با ترافیک بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرند. راهبند بازویی دستی را راهبند مسیر نیز می نامند به این دلیل که برای باز و بسته کردن این راهبند نیاز به نیروی انسانی است. از این راهبند در مکان های عمومی همچنین پارک و باغ ها استفاده می شود. علاوه بر این از راهبند بازویی ترافیکی مدل دستی در بسیاری از مکان ها از جمله هتل ها، فروشگاه های زنجیری، بزرگراه ها، مکان های سرپوشیده، خوابگاه ها و پارکینگ های عمومی استفاده می شود. این راهبند دارای مقاومت بالایی است و از طرفی از وزن مناسبی برخوردار است که البته قیمت آن بستگی به جنس بدنه آن دارد.
انواع راهبند بازویی
انواع راهبند بازویی

جنس راهبند بازویی

راهبند بازویی ترافیکی عملکرد بالاتری در کنترل ترافیک نسبت به سایر راهبندها دارد. از طرفی این محصول بسیار پرطرفدار است که نصب سریع و راحتی دارد و در کمترین زمان نصب می شود. همان طور که بیان کردیم این راهبند در دو دسته ساده و برقی در بازار وجود دارد که هر خریداری می تواند با توجه به نیاز و بودجه خود هر کدام از این راهبندها را تهیه کند.

راهبند بازویی از جنس آلومینیوم ساخته شده اند. به همین دلیل مقاومت بالایی دارند و در شرایط آب و هوایی نیز از خود مقاومت بالایی نشان می دهند. با توجه به اینکه مقاومت بالایی دارد به همین دلیل در شرایط آب و هوایی ظاهر آن نیز تغییر نخواهد کرد.
در نوع اتوماتیک راهبند بازویی که تولید و به بازار عرضه شده است اغلب مجهز به سنسورهای حرکتی هستند. که این امر موجب می شود تا به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند.
البته برای دید بهتر رانندگان جلوگیری از برخورد وسایل نقلیه با راهبند، بدنه راهبند اتوماتیک به صورت پلاس نصب می شود.

قیمت راهبند بازویی

همان طور که بیان کردیم در بین انواع بیشمار راهبندها می توان راهبند بازویی ترافیکی را به عنوان بهترین راهبند معرفی کرد. با توجه به اینکه نصب سریع و راحتی دارد و بهترین عملکرد را در کنترل ترافیک از خود نشان می دهد به همین خاطر بسیار مورد تقاضا مشتریان است. عوامل مختلفی قیمت راهبند بازویی ترافیکی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. عوامل موثر بر قیمت راهبند بازویی شامل برند، کیفیت راهبند، لوازم جانبی و میله آن است.

از طرفی ذکر این نکته حائز اهمیت است که عواملی همچون نحوه و کیفیت نصب تسمه بازو نیز همچون عوامل دیگر تاثیر زیادی در قیمت نهایی این محصول دارد. بنابراین در زمان نصب راهبند بازویی ترافیکی باید حساسیت زیادی به خرج دهید و نصب آن را با دقت انجام دهید.
در صورت نصب درست راهبند بازویی طول عمر میل بازو افزایش خواهد یافت که در نتیجه مصرف کننده متحمل هزینه های اضافی برای تعمیر راهبند نخواهد شد.

جمع بندی

استفاده از راهبندها موجب نظارت و کنترل رفت و آمد وسایل نقلیه و در نتیجه مانع از ایجاد ترافیک در مکان مورد نظر می شود. انواع متنوعی از راهبندها برای نظارت و کنترل رفت و آمد ها مورد استفاده قرار می گیرد. که در این بین راهبند بازویی ترافیکی یکی از شناخته شده ترین راهبند ها به عنوان تجهیزات پارکینگ است که کارآیی بالایی در کنترل ترافیک دارد.

راهبند بازویی به شکل یک میله عمودی شکل است که باز و بسته کردن ان به صورت عمودی انجام می شود و در پارکینگ های عمومی بیشترین کاربرد را دارد. یکی از مزیت های استفاده از راهبندها این است که می توان با بکارگیری و نصب آن، امنیت مکان مورد نظر را چندین برابر کرد و همچنین بر رفت و آمد و قسمت های ورودی و خروجی نظارت بیشتری کرد. در واقع با کنترل و نظارت بیشتر با استفاده از راهبندهای بازویی، ایمنی محیط افزایش خواهد یافت.

سوالات متداول راهبند بازویی ترافیکی

  1. عملکرد راهبند اتوماتیک به چه شکل است؟
    راهبند اتوماتیک بازویی به صورت خودکار و با استفاده از ریموت کنترل در صورت تایید ورود افراد اجازه ورود وسایل نقلیه را می دهد.
  2. در زمان انتخاب راهبند به چه نکاتی باید توجه داشت؟
    در زمان انتخاب راهبند باید به برخی از نکات از جمله نوع و اندازه، مکان نصب، نیاز به امنیت تردد و همچنین بودجه باید توجه داشته باشید.
  3. نصب راهبند به چه شکل انجام می شود؟
    برای نصب درست راهبندها بهتر است ابتدا مکان نصب را بررسی کنید و نیازهای امنیتی خاص را هم مورد بررسی قرار دهید و در انتها نیز از یک تیم متخصص ماهر و کاربلد برای نصب صحیح راهبند کمک بگیرید.
  4.  راهبند اتوماتیک بازویی بهتر است یا دستی؟
    انتخاب هر کدام از این راهبندها با توجه به نیاز، مکان و همچنین امکانات لازم انجام می شود. البته هر کدام دارای شرایط و ویژگی های مختص به خود هستند که شما می توانید متناسب با نیاز خود هر کدام را که مایل بودید انتخاب کنید.