کاربردها و مزیت بولارد ترافیکی
19
آذر

کاربردها و مزیت بولارد ترافیکی

بولارد ترافیکی در واقع یک استوانه یا ستون محکم از جنس فولاد است. که در واقع به عنوان یک راهبند مانع از ایجاد شلوغی و ترافیک می شود. البته ساختار این راهبند به این شکل است که این استوانه در داخل زمین قرار می گیرد. و کنترل کردن آن جهت بالا و پایین به منظور حرکت خودروها توسط اتاق فرمان انجام می گیرد. در این استوانه های فلزی بولارد سیلندر و پمپ هیدرولیک تعبیه شده است. که با پمپاژ سیلندر حرکت خواهد کرد. بنابراین مهمترین مزیت استفاده از بولارد ترافیکی این است که بدون داشتن مجوز، اجازه ورود خودروها را به مکان مورد نظر نمی دهد.
در رابطه با کاربردها و مزیت بولارد ترافیکی می توان این طور بیان کرد که این وسیله کارآمد در واقع یک راهبند ستونی است. که مانع از ورود خودروها و افراد غیر مجاز به مکان مورد نظر می شود. باتوجه به این امر بولارد ترافیکی مانع از ورود افراد بدون داشتن مجوز به مکان مورد نظر می شود. بنابراین در مکان هایی که امنیت منطقه اهمیت بالایی دارد از این مدل بولارد برای کنترل رفت و آمدهای خودروها استفاده می شود.

بولارد چیست؟

با توجه به اینکه خودروها نقش بسزایی در زندگی ما دارند و از طرفی موجب تسهیل در امر حمل و نقل ما می شوند. از طرفی به دلیل سرعت و همچنین اندازه ای که دارند به عنوان یک سلاح مرگبار می توانند برای انسان خطر آفرین باشند. بولارد ترافیکی نیز یک نمونه از بولارد است که به شکل ستون های ایمنی مانع از ایجاد ترافیک های خودروها می شوند. البته در برنامه ریزی شهری مدرن، بولارد نقش پر رنگی دارد. که مانع از ایجاد حوادث و آسیب های احتمالی می شود. البته در مناطق سرعت و عابران پیاده نیز احتمال بروز حوادث ناشی از عبور و مرور خودروها است. به همین دلیل بولارد به عنوان یک راهبند عملکرد مطلوبی دارد. و موجب حفظ محیط ایمن تر برای عابران پیاده می شود.
بولارد در واقع ستون های محکم استوانه ای شکل هستند. که با هدف مسدودیت مسیر حرکت و بازدارندگی خودروها به کار می رود. طراحی بولارد به گونه ای است که از استحکام بالایی برخوردار است و در برابر ضربات احتمالی نیز مقاومت بالایی دارد. از بولارد در پیاده روها، پارکینگ ها، عرشه ها و اسکله ها استفاده می شود. البته برای حفظ ترافیک های شهری بولارد ترافیکی به عنوان یک سد بتونی و فلزی عمل می کند. که به زمین چسبیده است. استفاده از این ابزار در کنترل کردن رفت و آمد خودروها نقش بسزایی دارد.

بولارد ترافیکی چیست؟
بولارد چیست؟

کاربرد های بولارد

بولارد به منظور کنترل کردن رفت و آمد خودروها برای کاهش دادن ترافیک و جلوگیری از آن به کار می رود. که در ادامه برخی از کاربردهای بولارد را بیان خواهیم کرد.
از کاربردها و مزیت بولارد ترافیکی می توان مقابل ساختمان های دولتی را نام برد که استفاده از آن موجب بالابردن سطح ایمنی محیط مورد نظر می شود.
مقابل دانشگاه ها، مدارس، پیاده روها و همچنین روبه روی مغازه ها
به منظور عبور راحت تر عابران و نظم بخشی و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه در محیط مورد نظر از بولارد استفاده می شود.
مقابل فروشگاه ها، رستوران ها
به کار بردن بولارد در این مکان ها مانع از برخورد خودرو به یکدیگر می شود و امنیت بیشتری را فراهم می کند.
پارکینگ طبقاتی
استفاده از بولارد در این مکان مانع از برخورد اتومبیل ها و حفظ امنیت مورد نظر می شود.
عرشه کشتی ها و اسکله ها
از بولارد در عرصه کشتی ها و اسکله ها استفاده می شود که می توان با نصب آن در محل مورد نظر طناب قایق ها و کشتی ها را به آن بست.

کاربرد بولارد ترافیکی
کاربرد بولارد

مکان های نصب بولارد

در چه مکان هایی نصب بولارد انجام می گیرد؟ بولارد ستون های کوتاه و محکمی هستند که با هدف حفظ ایمنی و کنترل و همچنین نظم دهی عبور و مرور خودروها در مکان مورد نظر نصب می شود. بکار بردن بولارد در مکان های مورد نظر موجب مسدودیت مسیر حرکت وسایل نقلیه می شود. و از این طریق حرکت عابران پیاده را سهولت می بخشد. بولارد ساختار مستحکمی دارد که در برابر ضربات احتمالی نیز بسیار مقاومت دارد.

از مکان های مورد نظر که بولارد کاربرد دارد می توان مقابل بانک ها، فرودگاه ها، سفارت خانه ها، ساختمان های تجاری، خیابان های عابر پیاده، ایستگاه های عوارضی ، وزارت خانه ها، ساختمان های تاریخی و کاخ ها و موزه ها، مراکز خرید، استادیوم ها، سازمان های نظامی و انتظامی، هتل ها، پادگان های نظامی و زندان ها و همچنین گالری های هنری را نام برد.

مکان نصب بولارد ترافیکی
مکان نصب بولارد

جمع بندی

کاربردها و مزیت بولارد ترافیکی بی شمار است که ما در این مقاله به برخی از کاربردها و مزیت های استفاده از آن مطالبی را بیان کردیم.
این وسیله کارآمد در واقع یک راه بند ستونی است که مانع از ورود خودروها و افراد غیر مجاز به مکان مورد نظر می شود. باتوجه به این امر بولارد ترافیکی مانع از ورود افراد بدون داشتن مجوز به مکان مورد نظر می شود. بنابراین در مکان هایی که امنیت منطقه اهمیت بالایی دارد. از این مدل بولارد برای کنترل رفت و آمدهای خودروها استفاده می شود.

بولارد در واقع ستون های محکم استوانه ای شکل هستند که با هدف مسدودیت مسیر حرکت و بازدارندگی خودروها به کار می رود. طراحی بولارد به گونه ای است که از استحکام بالایی برخوردار است و در برابر ضربات احتمالی نیز مقاومت بالایی دارد. از بولارد در پیاده روها، پارکینگ ها، عرشه ها و اسکله ها استفاده می شود. البته برای حفظ ترافیک های شهری بولارد ترافیکی به عنوان یک سد بتونی و فلزی عمل می کند. که به زمین چسبیده است. استفاده از این ابزار در کنترل کردن رفت و آمد خودروها نقش بسزایی دارد.

سوالات  متداول  کاربردها و مزیت بولارد ترافیکی

  1. ۱-هدف استفاده از بولارد چیست؟
    بولارد کاربردهای وسیعی دارد و از این تجهیزات ایمنی در بسیاری از مکان های مختلف بکار می رود. بکارگیری این تجهیزات ایمنی با هدف مسدودیت وسایل نقلیه و ایجاد نظم بیشتری بکار می رود.
    ۲-آیا بولارد ترافیکی در کنترل کردن ترافیک یک مانع به حساب می آید؟
    بولارد به عنوان یک نرده محافظ عمل می کند و به عنوان یک راه حل برای کنترل کردن خودروها در مسیر مشخص شده است.
    ۳-استحکام بولارد در برابر ضربات احتمالی خودروها به چه میزان است؟
    بولارد دارای کاربردهای متنوعی است که اغلب در بسیاری از مکان های مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار استوانه ای و مستحکمی دارد که در برابر ضربات احتمالی نیز بسیار مقاوم است.