ترمز پله
28
اسفند

کاهش خطرات جانی برای کودکان با ترمز پله

به طور قطع شما نیز تاکنون نام ترمز پله را شنیده‌اید و با آن آشنایی دارید. حفظ امنیت جانی کودکان در هر محیط از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین لازم است که در محیط‌های مختلف از ادوات ایمنی مناسب استفاده شود. در راه پله‌ها کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله امکان پذیر است.
به صورت کلی ترمز پله، یک قطعه اصطکاک دهنده محسوب می‌گردد که بر روی بخش روی پله‌ها نصب شده و ایمنی کودکان را به هنگام بالا و پایین رفتن از پله‌ها حفظ می‌کند.

ترمز پله سرعت رفت و آمد را کنترل کرده و از سر خوردن جلوگیری می‌نماید. به همین دلیل، استفاده از ترمز پله برای کاهش خطر کودکان در ساختمان‌های مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار است. تمامی ساختمان‌ها اعم از مدارس، مهد کودک‌ها، ساختمان‌های مسکونی و غیره لازم است که این وسیله را تهیه کرده و کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله را تامین کنند. در این مطلب نیز قصد داریم تا به بررسی کاهش خطرات جانی برای کودکان با ترمز پله بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

نوار ترمز پله چیست؟

پیش از آن که به بررسی کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله بپردازیم، لازم است که در ابتدا نوار ترمز پله را خدمت شما عزیزان تعریف کنیم. نوار ترمز پله یک نوار خاص می‌باشد که بر روی پله چسبانده می‌شود و از اصطکاک بسیاری برخوردار است و همین موضوع امنیت رفت و آمد را حتی برای بزرگسالان تامین می‌کند. این نوار در دو حالت پشت چسب دار و غیر پشت چسب دار در بازار وجود دارد. لازم ذکر است که نوار ترمز پله به دو صورت ذکر شده در زیر نیز طراحی و تولید می‌گردد:

  • ترمز پله سمباده‌ای
  • ترمز پله سیلیسی

این نوار به راحتی بر روی پله‌ها نصب می‌گردد و برای نصب آن‌ها نیز به تخصص خاصی نیاز نخواهید داشت. اما به شما توصیه می‌کنیم که کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله را در ساختمان‌ها تامین نمایید تا با اتفاقات ناگوار روبه‌رو نگردید. در واقع بهره گیری از وسایل ایمنی به منظور آسایش و راحتی افراد و ساکنان یک ساختمان امری بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

استفاده از نوار ترمز پله در بخش‌های مختلف ساختمان یک راه حل مناسب و کاربردی برای ایمن کردن محیط‌ها محسوب خواهد شد. به دلیل آن که این نوارها تنها برای نصب بر روی ترمز پله طراحی نشده‌اند و می‌توان از آن‌ها حتی در راهروهای یک ساختمان و دیگر بخش‌ها بهره برد.

نکات مهم درباره ترمز پله

حال آنکه درباره ضرورت کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله آشنایی پیدا کردید، باید نکاتی را درباره این وسیله کاربردی بدانید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

این نوار از دو رویه برخوردار بوده که در یک رویه آن چسب وجود داشته و در رویه دیگر آن مواد اصطکاک زا مانند دانه‌های سیلیسی یا لایه سمباده‌ای وجود دارد
سمباده به خوبی با کفش افراد اصطکاک برقرار می‌نماید و از سر خوردن و لغزش افراد به خصوص کودکان جلوگیری خواهد کرد.

نوار ترمز پله در هر حالتی امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ترمز سیلیسی از دانه‌های بسیار قدرتمند و مستحکم سیلیس تشکیل شده است و با ایجاد ناهمواری، سبب می‌گردد تا افراد به وقت تردد استحکام لازم را بر روی آن داشته باشند

ترمز سیلیسی علاوه بر جلوگیری از سر خوردن افراد، تمرکز بیشتری در هنگام راه رفتن سریع ایجاد می‌نماید.
استفاده از نوار ترمز پله سیلیسی و سمباده‌ای در مکان‌هایی که افراد مسن و سالمند، کودکان و افراد معلول رفت و آمد دارند بسیار ضروری است.

استپ پله مناسب مهد کودک‌ها

کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله در مهد کودک‌ها و سایر مکان‌هایی که کودکان رفت و آمد دارند بسیار حائز اهمیت است. زیرا در این مکان‌ها ازدحام جمعیت بالا بوده و کودکان به دلیل بازیگوش بودن، ممکن است نتوانند تعادل در راه رفتن خود را حفظ کنند. همچنین کودکانی که کنجکاو هستند و انرژی زیادی دارند ممکن است در هنگام تردد از روی پلکان یا حتی به هنگام بازی با کودکان دیگر تمرکز زیادی در هنگام بالا رفتن از پله ها یا پایین آمدن از آنها نداشته باشند.

بنابراین بهتر است در مکان‌‎هایی که کودکان رفت و آمد دارند، از ترمز پله استفاده شود. استپ پله و یا ترمز پله از هر نوعی که باشد، اصطکاک مناسبی را در مقابل پاشنه کفش‌ها ایجاد خواهد کرد و بدین ترتیب لغزش و سقوط کودکان جلوگیری به عمل می‌آورد.
کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله باید به گونه‌ای باشد که این نوارها عرض مطلوبی از پله را پوشش داده و بدین ترتیب اصطکاک مناسبی را به وجود آورند و ایمنی را تامین نمایند.

همچنین ترمز پله باید از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شود تا مقاومت بالایی داشته باشد و به سرعت با خرابی یا حتی بلند شدن از سطح پله مواجه نشود. در این راستا برای حفظ طول عمر استپ پله یا همان ترمز پله، مراقبت و نگهداری دوره‌ای بسیار حائز اهمیت است. از جمله نکات بسیار مهمی که در خصوص نگهداری و مراقبت ترمز پله باید بدانید به صورت زیر است:

  • این پوشش‌ها باید به صورت منظم تمیز کاری شوند
  • از هرگونه خراش یا آسیب ظاهری باید دور باشند به همین دلیل به صورت دوره‌ای باید آن را بررسی کنید.
  • در صورت وجود خش یا خرابی، باید به سرعت تعمیر یا تعویض شوند تا ایمنی کودکان حفظ شود.

آیا نوار ترمز پله برای راه پله معلولین کافی است؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان به وجود بیاید. همان گونه که کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله بسیار مهم است، استفاده از این نوار برای مکان‌هایی که معلولین در رفت و آمد هستند نیز مهم است اما به تنهایی کافی نمی‌باشد! به صورت کلی استفاده از نوار ترمز پله می‌تواند حرکت معلولان را نیز آسان‌تر نماید اما برای حفظ ایمنی آن‌ها نیز باید از اقدامات ایمنی دیگری نیز بهره برد و تنها به استپ پله اکتفا نکرد.

به عنوان مثال در ساده‌ ترین حالت ممکن لازم است که به غیر از راه پله‌ها، در مکان‌های دیگر نیز برای معلولان از نوار ترمز پله بهره برد. از جمله نکات بسیار مهمی که باید در این خصوص بدانید به صورت زیر است:

  • نوار ترمز پله برای بخش‌های مختلف مدارس نیز قابل نصب شدن هستند.
  • از جمله قسمت‌هایی که در مدارس استثنایی به نوار ترمز پله نیاز دارند، اتاق ها، آشپزخانه، راهروها و حتی سرویس های بهداشتی می‌باشند.
  • این نوارها می‌توانند به افراد معلول کمک کنند تا به طور مستقل و آسان‌تر در این مکان‌ها حرکت کنند و خطراتی مانند لغزش یا سقوط را به شدت کاهش دهند.
  • نوار ترمز پله تنها یکی از تدابیر ایمنی است که می‌توان در راه پله‌های معلولین انجام داد.

خرید ترمز پله از آرتمیس

اگر به دنبال کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله هستید، بهتر است که به وب سایت ما مراجعه کرده و این وسیله را در بالاترین کیفیت و نازل‌ ترین قیمت تهیه فرمایید. آرتمیس پارکینگ با ارائه بهترین ترمزهای پله؛ در کنار شماست تا ایمنی و امنیت را برای کودکان و معلولین به ارمغان بیاورید.

جمع بندی

همان گونه که می‌دانید خطر همیشه برای کودکان وجود دارد و اگر می‌خواهید در همه حال ایمنی و امنیت کودکان را حفظ کنید، لازم است از یک سری ادوات خاص بهره ببرید. کاهش خطر برای کودکان با ترمز پله می‌تواند راهکاری مناسبی برای حفظ امنیت کودکان در محیط‌های مختلف باشد. خرید نوار ترمز پله از آرتمیس هزینه زیادی را در بر نخواهد داشت و همچنین شما می‌توانید به راحتی نسبت به نصب آن اقدام فرمایید.

سوالات کاهش خطرات جانی برای کودکان با ترمز پله

  1. ترمز پله ال ای دی دار برای چه مکان‌هایی مناسب است؟
    این نوع ترمز پله مخصوص فضاهایی با نور کم مانند سینما، سالن آمفی تئاتر و مکان هایی که میخواهند مسیر تردد پله را مشخص کنند.
  2. ترمز پله سیلیسی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟
    ترمز پله سیلیسی مناسب محل هایی با تردد کم و فضای داخلی یا دارای سایبان است.
  3. ترمز پله سمباده‌ای برای چه محیط‌هایی مناسب است؟
    ترمز پله سمباده‌ای دارای سطح خشن هستند که از لغزندگی جلوگیری می‌کنند. این نوع ترمز پله برای محیط‌های با باران و رطوبت و برای محیط های پر رفت و آمد مناسب است.