24
اردیبهشت

ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

در یک ساختمان راه پله ها به عنوان یک ارتباط دهنده در بین ساختمان به کار می رود. با این حال یکی از خطرناک ترین بخش در ساختمان نیز به حساب می آید که ممکن است در اثر لیز خوردن یا افتادن از راه پله ها حوادث ناگواری به وجود بیاید. در همین راستا، طراحان در سرتاسر دنیا برای کاهش چنین پیشامدهایی از محصولات محافظتی همچون ترمز پله استفاده می کنند.

این محصول کارآمد با استفاده از رول پلاک یا چسب به لبه پله نصب می شود. در اثر تماس ترمز پله با کف کفش عابرین اصطکاک ایجاد می شود که در نتیجه آن مانع از لیز خوردن و بروز حوادث دیگر برای عابرین می شود. البته انواع متنوعی از ترمز پله در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها نیز با داشتن برخی از ویژگی ها دارای کاربردهای مختص به خود هستند.

البته ممکن است با داشتن برخی از شباهت ها بین آن ها، انتخاب هر کدام کمی سخت به نظر برسد. در بین انواع ترمز پله می توان ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای را نام برد. این دو نوع ترمز پله با توجه به شباهت هایی بسیاری که با یکدیگر دارند دارای تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. در ادامه قصد داریم با بیان تفاوت ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای شما را در داشتن انتخاب بهتر و کاربردی تر یاری کنیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

تفاوت های میان ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای

در رابطه با تفاوت ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای نیز می توان بیان کرد که این دو ترمز پله در کنار شباهت هایی که با یکدیگر دارند دارای تفاوت های زیادی نیز می باشند. از نظر ساختار این دو ترمز پله با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع ساختار ترمز پله سمباده ای همان طور که از نام آن مشحص است به صورت ورقه های سمباده ای شکل است و به کمک چسب بر روی پله ها نصب می شود.

از طرفی ترمز پله سیلیسی از دانه های سیلیس تشکیل شده است که بر روی نواری از چسب به صورت متراکم نصب می شود. البته نصب ترمز پله سیلیسی به دو شکل درجا و شاسی دار است که به راحتی در محل نصب می شود. البته نوع شاسی دار بودن ترمز پله سیلیسی بر روی پایه ای از آلومینیوم آنادایز انجام می گیرد. در تفاوت ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای می توان به نحوه نصب هر دو ترمز پله اشاره کرد.

تفاوت های میان ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای
تفاوت ترمز پله سیلیسی وسمباده ای

نصب ترمز پله سمباده ای بر روی راه پله با کمک چسب های مخصوص انجام می گیرد. البته استفاده از ترمز پله سمباده ای آن هم در مکان های شلوغ و پرتردد توصیه نمی شود به این دلیل که باران و نور آفتاب عمر مفید و استقامت ترمز پله سمباده ای را کاهش می دهد.

در مقابل ترمز پله سمباده ای می توان ترمز پله سیلیسی را نام برد که مقاومت بالاتری دارد و مهمتر اینکه می توان از آن در مکان های پرتردد و شلوغ همچون ادارات دولتی، مراکز خرید و بیمارستان ها استفاده کرد. در ادامه مهمترین تفاوت ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای را بیان می کنیم.

تفاوت های بین این دو ترمز پله عبارت اند از:

  • ترمز پله سمباده ای نسبت به ترمز پله سیلیسی از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار است.
  • ترمز پله سیلیسی به دلیل مقاومت بالایی که دارد از طول عمر و دوام بالایی نیز برخوردار است.
  • ترمز پله سمباده ای مقاومت کمتری دارد و در شرایط آب و هوایی دچار سایش می شود. این محصول در شرایط جوی مقاومت کمتری از خود نشان می دهد و در اثر سایش تغییر می کند.
  • در مکان های پرتردد و شلوغ از ترمز پله سیلیسی استفاده می شود به این دلیل که مقاومت بالایی دارد و در شرایط جوی نیز همچنان مقاومت خود را حفظ خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: راهنمای نصب ترمز پله

ترمز پله چیست؟

ترمز پله به عنوان یک محصول کارآمد بر روی لبه بیرونی پله نصب می شود و در اثر ایجاد اصطکاک بین ترمز پله و کف کفش عابرین مانع از ایجاد بروز حوادثی همچون لیز خوردن و غیره می شود. این محصول به صورت نوار چسبناکی بوده که از جنس آلومینیوم است و به راحتی بر روی سطح شیب دار یا لبه پله نصب می شود.

همان طور که در متن بالا به آن اشاره کردیم نمونه های متنوعی از این محصول در بازار موجود است که انتخاب هر کدام از این محصولات کمی دشوار خواهد بود. بنابراین باید با توجه به ویژگی هایی که هر کدام دارند آن ها را انتخاب کرد.

خرید ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای

با بیان تفاوت ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای به طور یقین انتخاب هر کدام از این ترمز پله ها راحت تر خواهد شد. البته انواع متنوعی از این محصول وجود دارد که با توجه به ویژگی هایی که دارند در مکان های کم تردد، متوسط تردد و پر تردد مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین برای خرید ترمز پله سیلیسی یا ترمز پله سمباده ای می توانید از فروشگاه معتبر تجهیزات پارکینگ به صورت اینترنتی این محصول را سفارش و خریداری کنید.

البته در زمان خرید این محصول باید به میزان کیفیت آن توجه ویژه ای داشته باشید. در واقع هر چقدر متریال به کار رفته در آن مرغوب تر باشد به طور مسلم کیفیت بالاتری خواهد داشت. بنابراین در زمان خرید آن به ابعاد و اندازه ترمزها توجه کنید.

خرید ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای
خرید ترمز پله

جمع بندی

ترمز پله با توجه به کارآیی بالایی که در جلوگیری از بروز حوادثی همچون لیز خوردگی دارد در مکان های نظیر بیمارستان ها، مدرسه، منازل مسکونی، ادارات، مکان های تجاری، مهدکودک ها و غیره به کار می رود. این محصول کارآمد با استفاده از رول پلاک یا چسب به لبه پله نصب می شود. در اثر تماس ترمز پله با کف کفش عابرین اصطکاک ایجاد می شود که در نتیجه آن مانع از لیز خوردن و بروز حوادث دیگر برای عابرین می شود.

البته انواع متنوعی از ترمز پله در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها نیز با داشتن برخی از ویژگی ها دارای کاربردهای مختص به خود هستند. البته ممکن است با داشتن برخی از شباهت ها بین آن ها، انتخاب هر کدام کمی سخت به نظر برسد. در بین انواع ترمز پله می توان ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای را نام برد. این دو نوع ترمز پله با توجه به شباهت هایی بسیاری که با یکدیگر دارند دارای تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

با این حال با دانستن تفاوت بین این دو ترمز پله به طور مسلم انتخاب راحت تری خواهید داشت و با توجه به مکان مورد نظر می توانید هر کدام از این ترمز پله را انتخاب کنید.

سوالات متداول تفاوت ترمز پله سیلیسی و ترمز پله سمباده ای

قیمت ترمز پله سمباده ای به چه مواردی بستگی دارد؟
قیمت ترمز پله سمباده ای به متراژ و عرض ترمز پله بستگی دارد. البته متراژ ترمز پله سمباده ای بیشتر به صورت رولی و اغلب وارداتی بوده است. این محصول نسبت به دیگر ترمز پله ها قیمت ارزان تری دارد و نصب آن نیز راحت انجام می شود.

عوامل موثر بر قیمت ترمز پله سیلیسی چیست؟
قیمت ترمز پله سیلیسی نیز به عوامل مختلفی همچون ابعاد و اندازه، ضخامت و رنگ پله دارد. این نوع ترمز پله نسبت به ترمز پله سمباده ای از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار است و در برابر سایش نیز از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.

ساختار ترمز پله سیلیسی چیست؟
ترمز پله سیلیسی نیز از دو جزء سیلیس و چسب مخصوص تشکیل شده است. این محصول به دلیل مقاومت بالایی که دارد برای مکان های پرتردد و شلوغ یک گزینه عالی محسوب می شود.

عمده ترین دلایل پر طرفدار بودن ترمز پله سیلیسی چیست؟
مهمترین دلایل پر طرفدار بودن ترمز پله سیلیسی به نوع و کاربرد این محصول مربوط می شود. این محصول از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و در شرایط بارانی و نور آفتاب نیز مقاومت بالایی دارد.

مزیت های استفاده از ترمز پله سیلیسی چیست؟
نصب آسان
تنوع رنگ بالا
داشتن ارتفاع کم نسبت به مدل های آلومینیومی و لاستیکی
عدم تغییر در حالت در سرما و گرما