آموزش نصب ترمز رمپ پارکینگ
15
آذر

آموزش نصب ترمز‌‌ رمپ

با توجه به ساختمان های چندین طبقه، پارکینگ ها نیز با توجه به نیاز ساکنین ساختمان در طبقات مختلف ساخته می شود. بنابراین عبور و مرور در طبقات پارکینگ با استفاده از رمپ یا همان شیب انجام می شود. البته گاهی اوقات مطابق با متریال های ساخته شده رمپ ممکن است شیب کند یا شیب آرامی داشته باشد که در نتیجه حوادث ناگواری را در مسیر عبور و مرور خودروها به وجود می آورد.

بنابراین برای جلوگیری از چنین پیش آمدی در محل رمپ مدیران و مسولان ساختمان ترمز رمپ را نصب می کنند. شاید با این سوال مواجه شوید که ترمز رمپ پارکینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ترمز رمپ یک تجهیز کارآمد است که از لیز خوردن خودرو ها در عبور از طبقات مختلف جلوگیری می کند. در واقع این تجهیزات پارکینگ به عنوان استاندارد پارکینگ اغلب در پارکینگ های عمومی و خصوصی بکار می رود. آموزش نصب ترمز رمپ نیاز به اجرای برخی از اصول است که در ادامه بیان خواهیم کرد.

مراحل‌ پیش از نصب

برای نصب ترمز رمپ قبل از نصب باید یک سری پیش نیازهای لازم را انجام داد. در آموزش نصب ترمز رمپ توجه کردن به این موارد قبل از نصب ترمز رمپ اهمیت زیادی دارد.  و این باعث می شود که در زمان نصب و استفاده از آن در پارکینگ با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.
برای نصب ترمز رمپ قبل از هر چیز باید ابزارهای مورد نیاز را برای نصب فراهم کرد. این ابزارها عبارت اند از:

  • تمیز کردن محیط رمپ
  • پیچ روپلاک در زمان نصب ترمز رمپ
  • دریل مناسب به منظور سوراخ کاری رمپ و نصب ترمز رمپ
  • مته مناسب نیز برای سوراخکاری رمپ به تعداد مورد نیاز در زمان نصب
  • آچار مخصوص جهت جا زدن روپلاک و همچنین بستن پیچ های ترمز رمپ
  • مراحل پیش از نصب ترمز رمپ
    مراحل پیش از نصب ترمز رمپ

    مراحل نصب ترمز رمپ

پس از تامین موارد قبل از نصب نوبت به انجام نصب ترمز رمپ می رسد. نصب ترمز رمپ شامل موارد زیادی به شرح زیر است:

  • پاک کردن محیط مورد نظر برای نصب ترمز رمپ
    قبل از شروع هر کاری بهتر است محیط مورد نظر برای نصب ترمز رمپ را به خوبی تمیز کنید. تا در زمان نصب وجود عوامل بیرونی نصب صحیح ترمز رمپ را به هم نزند.
  • محاسبه، میزان و تعداد ترمز رمپ
    در این مرحله باید اندازه گیری های لازم جهت تعدادی که لازم است ترمز نصب انجام شود را اندازه بگیرید. در ادامه نیز پس از تایید موارد اندازه گیری باید محل های مربوط به نصب ترمز رمپ را علامت بزنید. بعد از علامت گذاری نیز می توانید از دریل و مته های کوچک استفاده کنید. و محل های مورد نظر را مشخص و سوراخ کاری کنید. فاصله بین ترمز رمپ بهتر است ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر باشد.
    در این مرحله باید قسمت های مشخص شده را که علامت گذاری کردید به کمک دریل و مته سوراخ کنید. و همزمان رول پلاک قرار دهید تا با این کار مانع از پر شدن ضایعات تولید شده از دریل به درون سوراخ ایجاد شده شوید. بعد از سوراخ کاری نیز مجددا نیاز است تا محیط ترمز رمپ را به خوبی پاک کنید.
    در این مرحله از آموزش نصب ترمز رمپ نوبت به جا زدن رول پلاک و قرار دادن پیچ مخصوص با توجه به تعداد مورد نیاز است. برای انجام این کار پیچ های مخصوص را در روپلاک قرار دهید. و با استفاده از یک آچار مخصوص پیچ ها را به خوبی محکم و سفت کنید.
مراحل نصب ترمز رمپ
مراحل نصب ترمز رمپ پارکینگ

نکات مهم نصب ترمز رمپ

نصب ترمز رمپ اهمیت زیادی در ایمنی افراد و خودروها دارد. به این دلیل که مانع از لیز خوردن خودروها به ویژه در هوای بارانی و برفی می شود. با نصب ترمز رمپ از بروز آسیب های احتمالی به خودرو نیز جلوگیری می شود. از نکات مهم در زمان نصب ترمز رمپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
یکی از نکات مهم در زمان نصب ترمز رمپ این است که محیط مورد نظر را جهت نصب ترمز رمپ به خوبی پاکسازی کنید. تا بدین شکل هیچ عوامل بیرونی در محل مورد نظر باقی نماند تا مانع از انجام صحیح نصب ترمز رمپ شود. محاسبه و میزان و همچنین تعداد ترمز رمپ مورد نیاز را جدی بگیرید. و قبل از نصب حتما محاسبات خواسته شده را انجام بدهید. با سوراخ کاری محل نصب سریع رول پلاک را در محل سوراخ شده قرار دهید تا ضایعات حاصل از دریل سوراخ های موجود را پر نکند.

  • تهیه ترمز رمپ
    تولید و تهیه ترمز رمپ دارای پیش نیازها و عواملی است که در ادامه بیان خواهیم کرد. در ابتدا شما باید اطلاعات بیشتری را در مورد آیپلیاژ گالوانیزه بدانید. پس شناسایی این فلز اهمیت زیادی دارد که نسبت به آن باید اطلاعات لازم را کسب کنید.
  • خرید ورق گالوانیزه
    بعد از شناسایی این ورق باید از تولید کنندگان معتبر نسبت به خرید ورق گالوانیزه اقدام کنید. با توجه به اینکه ورق گالوانیزه ترکیبی از روی و آهن است به همین دلیل باید نسبت به کیفیت این محصول اطمینان یابید.
  • برش ورق گالوانیزه
    در این مرحله پس از ورق های گالوانیزه خریداری شده باید آن ها را به طور دقیق برش داد. برای برش این محصول باید از دستگاه و قیچی مخصوص استفاده کرد.
  • پرسکاری ورق گالوانیزه
    در آموزش نصب ترمز رمپ و همچنین تولید این محصول باید به محاسبات و اندازه های دقیق توجه داشته باشید. در این مرحله باید ورق های برش خورده در اندازه های مشخص شده را پرس کاری کرد. در این مرحله می توان از دستگاه پرس استفاده کرد.
  • ساب کاری ترمز رمپ
    این مرحله یکی از مراحل فنی تولید محولات است. بنابراین با استفاده از یک دستگاه ساب و یا یک سمباده می توان فشار و تیزی ورق گالوانیزه را بر روی تایر خودروها کاهش داد. استفاده از ترمز رمپ به عنوان یک تجهیزات ایمنی به منظور جلوگیری از لیز خوردن و لغزش خودروها در زمان عبور در طبقات پارکینگ به کار می رود.
  • اجرا فوم سایلنت در زیر ترمز رمپ
    در این مرحله از تهیه ترمز رمپ، برای جلوگیری از سر و صدای اضافی در زیر محصول بین حد فاصل ورق گالوانیزه و زمین فم سایلنت قرار می گیرد.
  • بسته بندی و ارائه ترمز رمپ به بازار
    در این مرحله پایانی از تهیه ترمز رمپ، محصول مورد نظر بسته بندی و دسته بندی می شود و برای فروش به بازار عرضه می شود.
نکات مهم هنگام نصب ترمز رمپ پارکینگ
نکات نصب ترمز رمپ

جمع بندی

خرید ترمز رمپ برای پارکینگ به عنوان یک استاندارد ایمنی در پارکینگ ضرورت دارد. بنابراین با خرید ترمز رمپ و همچنین توجه کردن به نکات مربوط به آموزش نصب ترمز رمپ می توان ایمنی و سلامت خودروها را بالا برد. و با رعایت چنین استانداردی از تردد ایمنی خودروها لذت برد. بنابراین در زمان خرید این محصول باید به کیفیت، نصب صحیح و نگهداری منظم از آن توجه داشته باشید. خرید از فروشندگان معتبر این اطمینان را به شما می دهد که محصولی که خریداری می کنید کیفیت بالایی دارد و همچنین می توانید از خدمات فروش و گارانتی این محصول نیز اطمینان می یابید.

سوالات متداول آموزش نصب ترمز‌‌ رمپ

نحوه بررسی کردن ترمز رمپ پارکینگ چگونه است؟
خرید از برندهای معتبر و همچنین نظرات مشتریان نسبت به رضایت و عدم رضایت از محصول و همچنین توجه داشتن به مواد ساختاری و قواعد مربوط به استاندارد این محصول می تواند کمک کننده باشد.
آیا نصب ترمز رمپ روی رمپ های فلزی انجام می شود یا رمپ های لاستیکی؟
نصب ترمز رمپ پارکینگ بر روی رمپ های فلزی برای محیط های پرتردد با ایمنی بالا است. اما نصب ترمز رمپ بر روی رمپ های لاستیکی به شرایط و نیاز محیط بستگی دارد و از طرفی استفاده از آن بر روی رمپ های لاستیکی برای تردد افراد گزینه خوبی محسوب می شود.
چرا نصب ترمز رمپ در پارکینگ ضرورت دارد؟
ترمز رمپ به عنوان یک تجهیزات و استانداردهای ایمنی پارکینگ است که برای جلوگیری از لیز خوردگی خودروها و همچنین لغزش آن ها در عبور از رمپ های بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرد. وجود این تجهیزات ایمنی یکی از موارد پر کاربرد در پارکینگ است.