09
بهمن

استاندارد خط کشی پارکینگ

استاندارد خط کشی پارکینگ در مجتمع مسکونی و تجاری

اگر تا به امروزه به پارکینگ های بزرگ در ساختمان های مسکونی و مجتمع های تجاری مراجعه کرده باشید و یا وسیله نقلیه خود را در یک پارکینگ رو باز پارک کرده باشید،متوجه خواهید شد که استاندارد خط کشی پارکینگ تا حدودی دردسرهای پیدا کردن جای پارک مناسب را برای مسیریابی و وسیله نقلیه بسیار کم کرده است .در ادامه به بررسی استانداردهای خط کشی پارکینگ در ساختمان های مسکونی و تجاری می پردازیم .

استاندارد خط کشی پارکینگ

همه افراد در زمان استفاده از وسلیه نقلیه احتمالا احتیاج به پارکینگ و استفاده از فضای مناسب برای پارک خودرو پیدا کرده اند .در این مواقع برای مدتی باید خودرو را در محل مناسب قرار دهیم تا اتفاقی برای وسلیه نقلیه نیفتد .پیدا کردن جای پارک مناسب اهمیت بالایی دارد .

مواردی که اجرا و استاندارد خط کشی پارکینگ را با اهمیت می کند ، مواردی چون نبودن خودرو در مسیر وسلیه نقلیه ، ایمنی در فضای پارک ، فضای پارک دیگر افراد را اشغال نکردن ، ایجاد مزاحمت برای وسایل نقلیه دیگر همگی از موارد استاندارد خط کشی پارکینگ مجتمع های مسکونی و تجاری محسوب می شوند .

با توجه به اهمیت و فراگیر بودن موضوع استاندارد خط کشی پارکینگ قصد داریم در ابتدا تعاریف دقیق و مشخصی را از خط کشی پارکینگ ساختمان تجاری و آپارتمان و پارکینگ های عمومی داشته باشیم و تمامی فاکتورهای مختلف و تاثیرگزار بر روی آن ها را بررسی کنیم .

اجرای خط کشی پارکینگ در ساختمان های مسکونی و تجاری

خط کشی پارکینگ های عمومی و پارکینگ آپارتمان و مجتمع های تجاری به عنوان خطوط از پیش تعیین شده ای هستند که به کمک این خطوط می توان فضای پارکینگ را به قسمت های مختلف تقسیم کرد و هر یک از آن ها برای پارک خودرو در نظر گرفت .

در ساختمان های بزرگ تجاری و مسکونی استفاده از خط کشی پارکینگ اهمیت بسیار زیادی دارد و از ایجاد تنش در میان افراد جلوگیری خواهد کرد .زمانیکه در یک ساختمان بزرگ مسکونی اقامت دارید برای خودرو با استاندارد خط کشی پارکینگ قسمتی مشخص شده است که به عنوان حریم شخصی شما درنظر گرفته می شود . در این مکان کسی حق استفاده را ندارد و تنها متعلق به پارک وسیله نقلیه شماست .

اهمیت استاندارد خط کشی پارکینگ

  • استفاده بهینه از فضای پارکینگ
  • جلوگیری از ایجاد تنش میان افراد ساکن در ساختمان
  • مسیر رفت و آمد خودرو و پارک هر یک از آن ها کاملا مشخص می شود
  • به هر یک از افراد ساکن در ساختمان فضایی را جهت پارک وسیله قرار می دهند
  • استاندارد خط کشی پارکینگ از ایجاد ترافیک و تجمع بیهوده خودروها جلوگیری می کند
  • به راحتی می توان از این خط کشی ها جهت آمارگیری از وضعیت خودروهای پارک شده در پارکینگ مطلع شد .

با این وجود می توان به این نتیجه رسید که استفاده از خط کشی های پارکینگ ساختمان های مسکونی و مجتمع های بزرگ تجاری و پارکینگ های عمومی امری مهم و ضروری محسوب می شود ، اما در مورد قیمت و استفاده از رنگ و استاندارد خط کشی پارکینگ نکات متفاوت و مهم وجود دارد که به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم .

اولین نکته در مورد استاندارد خطوط پارکینگ انتخاب رنگ مناسب آن می باشد . در انتخاب رنگ خط کشی پارکینگ باید به مواردی چون مقاومت در برابر آب و رطوبت ، دیده شدن در شرایط مختلف تاریکی و روشنایی محیط و مقاموت مکانیکی بالا و ثبات و یکپارچگی آن ها توجه و دقت کافی را داشته باشیم .

پس از انتخاب رنگ ، روش خط کشی پارکینگ از اهمیت بالا برخوردار است . نیاز داریم شرایط استاندارد و مناسب را برای خط کشی پارکینگ فراهم کنیم تا خطوط طول عمر مفیدی را داشته باشند. هرچه میزان کیفیت در اجرا و نصب خطوط پارکینگ بهتر و بالاتر باشد ، عمر مفیدتری را خطوط پارکینگ خواهند داشت .

با بررسی موارد بالا و سپردن کار به دست افراد متخصص و باتجربه در این زمینه می توان با خیال آسوده تمامی کارهای مربوط به خط کشی پارکینگ را با هزینه مناسب در زمان کوتاه انجام داد .

برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد انتخاب رنگ و برچسب مناسب خط کشی پارکینگ می توانید با مشاورین و کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید . کارشناسان مجموعه با بررسی شرایط بهترین رنگ خطوط پارکینگ را به شما معرفی خواهند کرد .