ترمز پله آلومینیومی، ویژگی ها و کاربرد
15
فروردین

ترمز پله آلومینیومی، ویژگی ها و کاربرد

ترمزهای پله در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که یکی از بهترین های آن ها ترمز پله آلومینیومی است. همانطور که از نام این محصول مشخص است از آلومینیوم تولید می شود و عموما دارای نوارهای روکش pvc است. طرح های مخصوصی روی سطح این ترمزها وجود دارند که مانع از سر خوردن افراد می شوند. با خواندن این مطلب می توانید با ترمز پله آلومینیومی، ویژگی ها و کاربرد آن ها به طور کامل آشنا شوید.

مطالعه بیشتر: ترمز پله سیلیسی

مزایای استفاده از ترمز پله آلومینیومی

استفاده از ترمز پله آلومینیومی مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت که مهم ترین آن ها را در ادامه بیان می کنیم.

  • کنترل سرعت
    یکی از مهم ترین مزیت های این ترمزها کنترل سرعت است. این موضوع می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از سر خوردن افراد در زمان عبور از پله ها داشته باشد. این کنترل سرعت امنیت پله ها را تا حد زیادی افزایش می دهد.
  • ضد لغزش
    لغزش از پله ها اتفاقی است که احتمال دارد برای هر کسی رخ دهد. زمانی که از رویه پلاستیکی روی ترمزهای پله آلومینیومی استفاده می شود خاصیت ضد لغزش پیدا می کنند. این ویژگی باعث می شود که عابران بدون استرس بتوانند از پله ها عبور کنند.
  • مقاومت و دوام زیاد
    این نوع ترمزهای پله دارای مقاومت و دوام زیادی هستند. این ویژگی ها موجب می شوند که طول عمر زیادی داشته باشند و کمتر نیاز به تعویض و تعمیر پیدا کنند.
مزایای استفاده از ترمز پله آلومینیومی
مزایای ترمز پله آلومینیومی

انواع ترمز پله آلومینیومی

ترمز پله آلومینیومی انواع مختلفی دارد که در ادامه آن ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

نبشی پله آلومینیومی
نبشی پله آلومینیومی یک نبشی نود درجه از جنس آلومینیوم است. روی سطح این نبشی خطوطی وجود دارند که از سر خوردن عابران جلوگیری می کنند. این نبشی پله فاقد نوار لاستیکی روی سطح خود است و برخی مدل های آن دارای نوارهای شب تاب و شبرنگ هستند که زیبایی آن ها را افزایش داده اند.

ترمز پله آلومینیومی تک لاین
این نوع ترمز پله شباهت بسیاری با نبشی پله آلومینیومی دارد. تنها تفاوت میان این دو مدل این است که روی سطح آن به جای خطوط طولی از یک نوار ۲ سانتی PVC استفاده شده است. این نوار دارای رنگ های مختلفی است که از میان آن ها میتوان به رنگ های مشکی، قرمز، طوسی و زرد اشاره کرد.

ترمز پله آلومینیومی دو لاین
این مدل ترمز پله آلومینیومی مشابه مدل تک لاین است اما به جای یک لاین نوار PVC از دو لاین نوار PVC در سطح آن استفاده شده است. این ویژگی باعث می شود که مقدار بیشتری از سطح پله پوشش داده شود. این مدل نیز با نوارهایی با رنگ های مختلف ارائه می شود.

مقایسه طول عمر ترمز پله آلومینیومی در مقابل سایر ترمزهای پله

اگر بخواهیم ترمز پله آلومینیومی را با ترمزهای دیگر مانند سمباده ای و سیلیسی مقایسه کنیم باید بگوییم که ترمزهای پله ساخته شده از آلومینیوم طول عمر و مقاومت بیشتری دارند. از آن گذشته در برابر خوردگی و ضربه نیز بسیار مقاوم هستند. آلومینیوم در برابر زنگ زدگی مقاومت بینظیری از خود نشان می دهد که یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن به شمار میرود.

ساختار این ترمزها به شکلی است که امکان تعویض رویه آن ها وجود دارد. اگر رویه این ترمزها خراب شوند می توانید به سادگی آن ها را تعویض کرده و ترمز را به حالت اولیه خود بازگردانید. این ویژگی باعث شده که این نوع ترمزها انتخاب مناسبی برای محیط های پرتردد باشند.

نصب ترمز پله آلومینیومی

نصب ترمز پله آلومینیومی با توجه به محیط مورد نظر به روش های مختلفی انجام می شود. ترمزهای پله عموما به دو صورت پشت چسب دار و بدون چسب به بازار ارائه می شوند. نصب ترمزهای پشت چسب دار بسیار ساده است.

فرایند نصب ترمزهای بدون چسب نیز با کمک چسب یا پیچ و رولپلاک انجام می شود که استفاده از چسب رواج بیشتری دارد. برای استفاده از این روش باید مکان مورد نظر را به طور کامل تمیز کنید و با کمک چسب، ترمز پله را در جای خود فیکس کنید.

نکات مراقبت از ترمز پله آلومینیومی

همانطور که در طول متن نیز به این موضوع اشاره کردیم ترمز پله آلومینیومی از مقاومت زیادی برخوردار است. با این وجود رعایت برخی نکات می تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند. یکی از این موارد نصب صحیح این ترمزها است. نصب صحیح این ترمزها نه تنها عملکرد و ایمنی آن ها را بیشتر میکند بلکه باعث افزایش طول عمر آن ها نیز می شود.

توصیه می کنیم ترمزهای پله را به صورت دوره ای بازررسی کنید. اگر در زمان بازرسی علائمی از خرابی در آن ها مشاهده کردید در کوتاه ترین زمان اقدام به رفع آن ها کنید. اگر در فضای باز از این ترمزهای پله استفاده می کنید مراقبت از سطح آن ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نکات مراقبت از ترمز پله آلومینیومی
مراقبت از ترمز پله آلومینیومی

سخن آخر

ترمز پله به دلیل امنیتی که ایجاد می کند یکی از مهم ترین عناصر در ساختمان ها و فضاهای عمومی به شمار می رود. این ترمزها تاثیر بسزایی در سهولت در رفت و آمد افراد از پله ها دارند و خطر سقوط و لغزندگی را کاهش می دهند. در میان تنوع این ترمزها در بازار ترمز پله آلومینیومی یکی از بهترین ها به شمار میرود. این محصول با ساختار و ویژگی های منحصر به فردی که دارد نه تنها زیبایی محیط را افزایش می دهد بلکه مانع از ایجاد خطرات ناشی از سر خوردن از پله ها می شود.

سوالات متداول ترمز پله آلومینیومی، ویژگی ها و کاربرد

آیا ترمزهای پله آلومینیومی از ساختار و طراحی مدرنی برخوردار هستند؟
بله، این محصولات ساختار و طراحی مدرنی دارند و در طرح های مختلفی تولید می شوند.

آیا در زمان خرید این ترمزهای پله باید به ابعاد آن ها توجه کنیم؟
بله، ابعاد این ترمزها باید با مکان قرارگیری آن ها در تناسب باشد.

منظور از ترمز پله آلومینیومی با رویه پی وی سی چیست؟
این نوع ترمز پله همانطور که از نامش مشخص است دارای رویه پی وی سی می باشد. رویه پی وی سی باعث می شود که ساختار سطح این ترمزها به شکلی باشد که سرعت را مهار کند و مانع از لیز خوردن و سقوط عابران شود.