معرفی کامل ترمز پله لاستیکی (PVC)
12
فروردین

معرفی کامل ترمز پله لاستیکی (PVC) و انواع آن

ترمز پله همانطور که از نامش مشخص است روی پله ها نصب می شود و از سر خوردن افراد جلوگیری می کند. استفاده از این ترمزها نه تنها نیازی به خراش دادن سطح پله ندارد بلکه مانع از ساییدگی این بخش نیز می شود.
ترمزهای پله دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها نیز ویژگی های منحصر به فردی دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل ترمز پله لاستیکی (PVC) و انواع آن بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این نوع ترمز پله با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

مطالعه بیشتر: ترمز رمپ پارکینگ

ترمز پله لاستیکی (PVC) چیست؟

این نوع ترمز پله از جنس پلی وینیل کلراید (PVC) یا پلیمر سیلیکون ساخته می شود. ترمزهای پله لاستیکی عموما در عرض های مختلفی در بازار موجود هستند و به دلیل شیارهایی که دارند از سر خوردن افراد جلوگیری می کنند.
به علت جنسی که این ترمزها دارند امکان نصب آن ها در محیط های مرطوب فراهم است. از مزایای این محصولات میتوان به طول عمر زیاد و نصب آسان اشاره کرد. شما می توانید این ترمزها را متناسب با ابعاد پله ها سفارش دهید.

ترمز پله لاستیکی (PVC) چیست؟
ترمز پله لاستیکی (PVC)

مزایای استفاده از ترمز پله لاستیکی (PVC)

استفاده از ترمز پله لاستیکی (PVC) مزایای بسیاری دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

  • ایجاد زیبایی بصری در پله ها
  • نصب ساده
  • جلوگیری از شکستگی پله ها
  • افزایش مقاومت پله ها در مقابل خوردگی
  • شستشوی آسان
  • پنهان کردن بخش های آسیب دیده پله

انواع ترمز پله لاستیکی

در این قسمت از مطلب انواع ترمز پله لاستیکی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • ترمز پله لاستیکی نود درجه

این نوع ترمز پله دارای زاویه نود درجه و ۲ لبه ۶ سانتی متری شیاردار است. این نوع ترمزها عموما با ارتفاع ۴ میلیمتری ساخته می شوند. این محصول را روی لبه و پیشانی پله نصب می کنند. روی لبه افقی این ترمزها شیارهایی وجود دارد که مانع از لیز خوردن افراد می شوند. لبه عمودی آن ها نیز ساده است و به پیشانی پله وصل می شود.

  • ترمز پله لاستیکی تخت

این نوع ترمز پله لاستیکی به شکل یک نوار ۶ سانتی متری تخت ساخته می شود. ترمز پله لاستیکی تخت مانند مدل نود درجه از ضخامت ۴ میلی متری برخوردار است. شیارهای طولی که در این محصول وجود دارند مانع از لغزندگی عابران می شوند. این ترمزهای پله با فاصله ۵ سانتی متری از لبه پله روی سطح نصب می شوند.

نکات مهم در زمان خرید ترمز پله لاستیکی

ترمز پله یکی از بخش های حیاتی هر ساختمانی محسوب می شود که در جهت افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط به کار می رود. در زمان خرید ترمز پله پلاستیکی لازم است تا به برخی نکات کلیدی توجه شود. در ابتدا ترمز مورد نظر باید دارای استانداردهای ایمنی معتبر باشد تا بتواند ایمنی را به بهترین شکل تامین کند.

این استانداردها شامل موارد مختلفی می شوند که از میان آن ها می توان به مقاومت در برابر فشار و قدرت ترمز اشاره کرد.
علاوه بر استانداردها باید ویژگی هایی که به نیازهای شما مرتبط هستند را در نظر بگیرید. یکی از موارد مهم این است که مشخص کنید قصد دارید از این ترمزها در فضای داخلی یا خارجی ساختمان استفاده کنید.

در زمان خرید این ترمزها باید به نحوه نصب، نگهداری و تعمیر آن ها توجه لازم را داشته باشید. عموما این ترمزها نیاز به نگهداری دوره ای و تعویض دارند به همین دلیل باید تعویض و نگهداری آن ها آسان باشد. در نهایت نیز باید فروشندگان معتبر در این زمینه را پیدا کنید تا بتوانید نوع با کیفیت این ترمزها را خریداری نمایید.

نکات مهم در زمان خرید ترمز پله لاستیکی
نکات خرید ترمز پله لاستیکی

قیمت ترمز پله لاستیکی

قیمت ترمز پله لاستیکی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین این عوامل عبارتند از:

  • تکنولوژی و نوآوری
    اگر این ترمزها از تکنولوژی ها و نوآوری های پیشرفته برخوردار باشند با قیمت های بالاتری نیز به بازار ارائه می شوند.
  • کیفیت مواد اولیه
    میزان کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت ترمز پله پلاستیکی به کار میروند به طور مستقیم روی قیمت آن تاثیر دارند. هر چقدر کیفیت این متریال بیشتر باشد قیمت این ترمزها نیز بالاتر خواهد بود.
  • سطح سفارش
    اگر سطح سفارش شما بالا باشد می توانید این محصولات را با قیمت های مناسب تری تهیه کنید. این موضوع می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه های شما داشته باشد.
  • شرایط بازار
    شرایط بازار نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت این نوع ترمزهای پله محسوب می شود. میزان رقابت در بازار، نوسانات نرخ ارز و شرایط اقتصادی قیمت این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهند.
قیمت ترمز پله لاستیکی
قیمت ترمز پله

سخن آخر

ترمز پله پلاستیکی علاوه بر افزایش امنیت عابران در زمان عبور از پله ها باعث زیباتر به نظر رسیدن آن ها نیز می شود. لیز خوردن افراد در هنگام عبور از پله ها می تواند بسیار خطرناک باشد همین موضوع استفاده از این ترمزها را ضروری ساخته است. با نصب و اجرای ترمز پله احتمال بروز چنین خطراتی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و در برخی مواقع نیز به صفر می رسد. مراکز مختلفی در زمینه ارائه ترمزهای پله فعالیت می کنند. توصیه می کنیم برای اینکه خیالتان از کارایی و ایمنی این محصولات راحت باشد خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید.

سوالات متداول معرفی کامل ترمز پله لاستیکی (PVC)

ترمز پله پلاستیکی چه معایبی دارد؟
این نوع ترمز پله کمی به سرما و گرما حساس است و امکان دارد بر اثر تغییر دما تغییر حالت دهد.

تردد زیاد روی پله های لاستیکی چه تاثیری می گذارد؟
تردد زیاد ممکن است به مرور زمان این ترمزها را دچار سایش کند.

مهم ترین نکته در زمان نصب این ترمزهای پله چیست؟
مهم ترین نکته ای که در زمان نصب این ترمزها باید به آن توجه کنید این است که سطح مورد نظر باید برای اجرای آن ها آماده باشد.