جدا کننده پارکینگ
10
آذر

جدا کننده پارکینگ

جدا کننده پارکینگ

جدا کننده پارکینگ از وسایل مدیریت ترافیک هستند که به هشدار دادن به راننده در مورد موقعیت صحیح پارک کردن در پارکینگ کمک می کنند. غالباً، جداکننده های محدوده پارک با فاصله کمی از نزدیکترین فضا نسبت به خودرو مانند دیوار یا یک محدوده قرار می گیرند. به این ترتیب ، ریسک برخورد راننده در هنگام پارک کردن اتومبیل خود را با ماشین های اطراف و دیوار را کاهش می دهد. و علاوه بر این ها محدوده ی هر خودرو را برای پارک کردن مشخص خواهد نمود. بنابراین ، جدا کننده پارکینگ می تواند در گاراژها ، مراکز خرید و پارکینگ های عمومی بسیار مفید باشد.

لوازم جدا کننده پارکینگ

جدا کننده های پارکینگ انواع مختلفی دارند که می توان به متوقف کننده های خودرو ( کار استاپر )، مخروط پارکینگی، استوانه ایمنی پارکینگی، راهبند، قفل پارکینگ و تعداد دیگری اشاره نمود.

انواع تقسیم کننده پارکینگ

گل میخ

یکی از وسایلی که به عنوان تقسیم کننده پارکینگ استفاده می شود، گل میخ می باشد، گل میخ ها برای کنترل و جهت دادن به مسیرها در پارکینگ و جداسازی های لازم به خصوص در زمانی که خط کشی مناسبی ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

چشم گربه ای

چشم گربه ای نیز یکی دیگر از وسایل ایمنی پارکینگ می باشد، که به خاطر جنس بسیار محکمی که دارد، توانایی وزن بسیار بالایی را بر هنگام رد شدن خودرو ها بر روی آن ها دارد.

متوقف کننده خودرو

یکی از جدا کننده های پارکینگ که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، متوقف کننده های خودرو ها یا کار استاپر می باشد، در ادامه به بررسی انواع متوقف کننده خودرو خواهیم پرداخت.

متوقف کننده برای پارکینگ اتومبیل در سه ماده بتنی ، لاستیک و پلاستیک موجود است. هر سه ماده جوانب مثبت و منفی خود را دارند. با این حال ، از بین هر سه مورد ، توقف چرخ های لاستیکی همیشه مناسب ترین و مناسب ترین گزینه را ایجاد می کند.

متوقف کننده بتنی

این دسته از متوقف کننده ها بسیار سنگین هستند که می توانند مقدار زیادی نیرو را تحمل کنند. با این حال ، وزن آنها حمل و نقل و نصب آن ها را دشوار می کند. علاوه بر این ، آنها می توانند برای وسیله نقلیه مضر باشند و در اثر برخورد خودرو با آن ها به راحتی می توانند خراش یا آسیب ببیند.

متوقف کننده پلاستیکی

بسیار سبکتر از انواع بتنی ، ارزان ترین آنها هستند. در حالی که آنها برای گاراژهای شخصی و فضای پارکینگ مناسب هستند ، ممکن است گزینه مناسبی برای فضاهای تجاری نباشد. از آنجا که بسیار سبک وزن هستند ، ممکن است برای استفاده وسایل نقلیه سنگین کارایی چندانی نداشته باشند.

متوقف کننده لاستیکی

آنها یک گزینه مناسب بین انواع پلاستیک و بتن را ارائه می دهند. آنها نسبت به انواع بتنی بسیار سبک هستند اما سنگین تر از انواع پلاستیک هستند.

بنابراین ، در حالی که می توان آنها را به راحتی حمل و نصب کرد ، اما کار اصلی آن ها برای جدا کننده بودن پارکینگ و  جلوگیری از برخورد وسایل نقلیه به دیواره ها انجام می دهند.

اغلب ، بارگیری و تخلیه متوقف کننده های لاستیکی توسط یک نفر انجام می شود.

از آنجا که حمل آنها از یک مکان به مکان دیگر آسان است ، انجام تعمیرات و نگهداری در اطراف آنها نیز دردسر نیست. از طرف دیگر ، کار کردن در اطراف بلوک های سنگین و متوقف شده از بتن می تواند مشکل باشد. بهترین قسمت در مورد توقف کننده لاستیکی این است که مانند انواع بتن پوسته پوسته نمی شوند. بنابراین ، حتی اگر یک اتومبیل به طور تصادفی از بالای سر آنها عبور کند ، شکسته نمی شوند. این باعث می شود آنها ماندگار شوند و برای پولی که هزینه کرده اید، بسیار ارزش داشته باشند.

قیمت جدا کننده پارکینگ

با توجه به اینکه جدا کننده های پارکینگ انواع مختلفی دارند، و همچنین جنس های آن ها بسیار متفاوت می باشد. باید برای کسب اطلاع از قیمت انواع جدا کننده های پارکینگ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید جدا کننده پارکینگ

شرکت آرتمیس پارکینگ یکی از بزرگترین شرکت های لوازم تجهیزات پارکینگ می باشد، شما می توانید با مراجعه به بخش تماس با ما و ارتباط با کارشناسان آرتمیس پارکینگ بهترین جدا کننده های پارکینگ را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

نصب جدا کننده پارکینگ

برای نصب کردن جدا کننده های با توجه به جنس جدا کننده ها، شرایط مختلفی وجود دارد. بعضی از جدا کننده ها توسط پیچ و رول پلاک نصب می شوند، بعضی از جدا کننده ها توسط چسب های خاصی بر روی زمین چسبیده می شوند و بعضی دیگر از جدا کننده ها قابل حمل و نقل می باشند و نیاز به نصب ندارند.

مزایای استفاده از جدا کننده پارکینگ

از مزایای استفاده از جدا کننده های پارکینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • آراستگی فضای پارکینگ
  • رعایت محدوده پارکینگ برای راننده ها
  • عدم برخورد خودرو ها با یکدیگر و دیوار یا ستون پارکینگ
  • نصب ساده
  • دارای شبرنگ ترافیکی، برای دید بهتر

مزایا و معایب در مقایسه با خط کشی پارکینگ

مزایا

عدم برخورد خودرو ها با یکدیگر و دیواره ها یا ستون ها

مقاومت بسیار بالا

آراستگی فضای پارکینگ

معایب

هزینه بالاتر نسبت به خط کشی پارکینگ