محافظ دیوار
21
آذر

محافظ لاستیکی دیوار ( وال گارد )

محافظ دیوار ( وال گارد ) چیست و چه کاربردی دارد؟

اولین خط دفاعی در برابر آسیبهای آسیب های روزمره وارد شده به دیوار در مناطق پر رفت و آمد  مانند دیوار بیمارستانها، مدارس، هتل ها، ورزشگاه ها و… قطعات لاستیکی مخصوص ستون پارکینگ ها میباشد.

به این نوع قطعات لاستیکی برای جلوگیری از صدمات احتمالی میباشد، محافظ دیوار ، وال گارد یا ضربه گیر دیوار اطلاق میشود.

استفاده از محافظ دیوار می تواند به طور چشمگیر هزینه تعمیر و نگهداری را با گذشت زمان کاهش دهد. ضربه گیر دیوار پارکینگ در قسمت های مختلف دیوار ها  و ستون پارکینگ بعنوان ضربه گیر ستون گرد و محافظ دیوار پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرد.

با توجه به هزینه های بالای تعمیرات بدنه اتومبیل ها و بالا رفتن قیمت خودرو در بازار امروزی کشور و همچنین با توجه به قیمت ضربه گیر لاستیکی دور ستون، استفاده ازآن مقرون به صرفه خواهد بود.

محافظ لاستیکی دیوار، بسته به محل نصب، در ارتفاع های مختلفی قابل اجراست مثلا در ستون های گرد در دو ردیف و ارتفاع های ۸۵ سانت و ۵۵ سانت قرار میگیرد که باعث جلوگیری از برخورد درب و بدنه خودرو به ستون هی گرد پارکینگ میشود.

ضربه گیر دیوار پارکینگ انواع متفاوتی دارد :

  • – ضربه گیر دوجداره ستون پارکینگ که جهت جلوگیری از صدمات با شدت پایین  مانند سایشی و … استفاده میشود.
  • – ضربه گیر لاستیکی  ضخامت بالا : جهت جلوگیری از کم کردن صدمات با شدت های بالا مثل ضربات مستقیم به سطوح و ستون های سنگی و بتنی مورد استفاده قرار میگیرد.

در محافظ لاستیکی دیوار جهت بهتر نمایان شدن این ضربه گیر ها و همچنین دید راننده در هنگام پارک وسیله نقلیه، از شبرنگ لانه زنبوری در رنگ ها و سایز های مختلف استفاده میشود.