08
شهریور

خط کشی پارکینگ آپارتمان

 

پارکینگ آپارتمان ، انباری و غیره در معاملات خرید و فروش ساختمان جزء لاینفک ساختمان محسوب می شوند . متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده است که فروشندگان و سازندگان این حق را از برخی خریداران واحد های مسکونی سلب می نمایند . این موضوع می تواند مشکلات زیادی را در ساختمان ایجاد نماید . همه ی ما در طول رانندگی به پارکینگ و استفاده از فضای آن نیاز پیدا می کنیم . در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص اجرای خط کشی پارکینگ آپارتمان و انواع آن در اختیار شما قرار خواهیم داد . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید…

خط کشی پارکینگ آپارتمان
خط کشی پارکینگ آپارتمان

نکات مهم برای اجرای خط کشی پارکینگ آپارتمان

اجرای خط کشی پارکینگ آپارتمان تا حدودی دردسرهای شما را رفع می نماید .  مسائلی مانند ایمن بودن فضای پارک ، اشغال نکردن فضای پارک دیگران ، نبود خودرو در مسیر سایر خودروها و عدم ایجاد مزاحمت برای سایرین ، از جمله مواردی می باشند که با اجرای خط کشی پارکینگ آپارتمان کمتر خواهند شد .

به دلیل فراگیر بودن مسائل ذکر شده در این مطلب یک تعریف مشخص از خط کشی پارکینگ ساختمان ، منازل مسکونی و پارکینگ های عمومی ارائه نموده ایم و معیارهای مختلف را مورد بررسی قرار داده ایم .

خط کشی پارکینگ آپارتمان خطوطی از پیش تعیین شده و تعریف شده می باشد که با بهره مندی از آنها می توان فضای پارکینگ ساختمان مورد نظر را به بخش های مختلفی تقسیم نمود و با توجه به تقسیم بندی انجام شده هر یک از خودروها می توانند در فضای مورد نظر قرار گیرند .

ممکن است در آپارتمان تان با همسایه خود بر سر حق عبور و مرور در پارکینگ با مشکل مواجه شده باشید . بهتر است بدانید تمام افراد ساکن در آپارتمان حق رفت و آمد از ورودی پارکینگ را دارند . حتی افرادی که فاقد خودرو می باشند .

با توجه به مقررات تملک آپارتمان ها پارکینگ متعلق به یک شخص می باشد . اما ممکن است فضای اطراف آن برای دیگران مزاحمت ایجاد کند ، به همین دلیل همه افراد ساکن در آپارتمان حتی افرادی که خودرو و پارکینگ ندارند ، حق عبور و مرور در پارکینگ را دارند .

بنابراین اهمیت خط کشی پارکینگ آپارتمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از تنش ها جلوگیری خواهد کرد . توجه داشته باشید زمانی که شما در یک مجتمع مسکونی بزرگ ساکن هستید و یک فضای تعریف شده و مشخص برای خودرو شما وجود داشته باشد ، در حقیقت جایگاه در نظر گرفته شده به عنوان حریم خصوص شما می باشد و هیچ فرد دیگری نمی تواند از آن استفاده کند .

به یاد داشته باشید در پارکینگ های عمومی با اجرای خط کشی پارکینگ محوطه می توانید به راحتی از وضعیت خودروهای موجود در پارکینگ آمار بگیرید .

خط کشی پارکینگ و کفپوش اپوکسی آرتمیس
خط کشی پارکینگ و کفپوش اپوکسی آرتمیس

مزایای اجرای خط کشی پارکینگ آپارتمان

  • خط کشی پارکینگ آپارتمان یک فضای تعریف شده در اختیار هر فرد قرار می دهد . 
  • جلوگیری از وجود درگیری و تنش بین ساکنین ساختمان
  • مشخص نمودن مسیر عبور و مرور خودروها
  • جلوگیری از ایجاد ترافیک و تجمع
  • استفاده بهینه از فضای پارکینگ

استاندارد خط کشی پارکینگ آپارتمان

با توجه به موارد ذکر شده نتیجه می گیریم استفاده از خط کشی پارکینگ ساختمان ،خط کشی پارکینگ منازل ، مجتمع های مسکونی و یا تجاری و هم چنین پارکینگ های عمومی حائز اهمیت است . در رابطه با استاندارد خط کشی پارکینگ آپارتمان ، نحوه انتخاب رنگ خط کشی پارکینگ و قیمت خط کشی پارکینگ نکات مختلفی وجود دارد که در مطالب بعدی به آن ها می پردازیم . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت آرتمیس پارکینگ مراجعه نمایید .

اختلاف بر سر پارکینگ در آپارتمان ها

یکی از اختلافاتی که ممکن است در هر آپارتمانی پیش بیاید ، اختلاف بر سر پارکینگ آپارتمان ها است. بهتر است بدانید افرادی که حق استفاده از پارکینگ را ندارند و یا فضایی برای آن ها در نظر نگرفته شده ، حق استفاده از فضاهای مشترک به عنوان پارکینگ را ندارند . و تنها در شرایطی امکان پذیر است که مالکان دیگر به صورت توافقی حق پارک خودرو را برای دیگران قائل شوند .

اما در صورتی که در چنین شرایطی مالکان به توافق نرسیده باشند ، هیچ فردی نمی تواند خودروی خود را در فضای مشترک پارک کند . بنابراین خط کشی پارکینگ آپارتمان از جمله امکاناتی است که موجب تعیین محل دقیق پارک خودروها می شود .

با کارشناسان آرتمیس پارکینگ در تماس باشید