کفپوش اپوکسی در منزل
27
مهر

کفپوش اپوکسی در منزل

نصب کفپوش اپوکسی در منزل

امروزه نصب کفپوش اپوکسی یکی از رایج ترین کارها برای داشتن یک سطح مقاوم و محکم می باشد. و بسیاری از صاحبان خانه و معماران در مورد نصب کفپوش اپوکسی در محل زندگی (خانه) دچار شک و تردید می باشند.

منظور از پوشاندن کف گاراژ یا اتاق های انباری (که بسیار معمول است) نیست، بلکه پوشش مناطق اصلی زندگی یک خانه مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه است. نصب کفپوش اپوکسی در منزل می تواند فضای زندگی یک خانه را بسیار چشمگیر جلوه دهد.

کفپوش اپوکسی مخصوصاً برای خانه شما ایده آل است و می تواند برای بهبود دوام، کارایی و جذابیت زیبایی در سطوح داخلی مورد استفاده قرار گیرد. کفپوش اپوکسی در خانه به اشکال مختلف، الگوهای رنگی و سبک هایی متناسب با هر نوع طراحی داخلی ارائه می شوند. و همچنین می توانید طرح رنگی خود را ایجاد کنید.

انواع کفپوش اپوکسی در منزل

در ادامه به انواع مختلفی از کفپوش هایی میپردازم که میتوانید در منازل استفاده نمایید:

کفپوش اپوکسی فلزی

 یک سبک اپوکسی محبوب برای پروژه های مسکونی است. این ماده با استفاده از مواد افزودنی فلزی مختلف ساخته شده است که طیف گسترده ای از رنگ ها و جلوه های پر جنب و جوش را ارائه می دهد. از یاقوت فلزی تا رنگ نقره ای جامد، اپوکسی فلزی پایان درخشان مورد نیاز برای ایجاد یک دکوراسیون حرفه ای را ارائه می دهد. اپوکسی فلزی برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و هر طبقه داخلی دیگر مناسب است.

کفپوش اپوکسی مرمر

معمولاً برای اهداف تزئینی استفاده می شود. خواه از سنگ مرمر خاکستری یا سنگ مرمر سیاه و سفید استفاده می شود. میزان روشنایی اپوکسی را می توان ۲۰۰٪ افزایش داد تا اتاق با میزان روشنایی بسیار بالا را داشت. با نصب کفپوش اپوکسی در منزل آن هم از نوع مرمر، به طرز چشمگیری زیبایی خانه شما را بهبود می بخشد.

کفپوش اپوکسی پرک

 اگر می خواهید کفپوش اپوکسی در منزل را در پاسیون، گاراژ یا هر مکان پر رفت و آمد خود نصب کنید، اپوکسی پرک یک گزینه عالی است. مانند همه ی دیگر اپوکسی ها، سخت، جذاب و بدون درز است. برای تهیه کف بهداشتی تزئینی می توانید از کفپوش پرک اکریلیک استفاده کنید. که هم بادوام بوده و هم تمیز کردن آن آسان است. این گونه کفپوش های اپوکسی بسیار متنوع بوده است و به منظور تطابق با دکوراسیون هر اتاق یا گاراژ ارائه می شود.

کفپوش اپوکسی در منزل
کفپوش اپوکسی در منزل

مزایای کفپوش اپوکسی در منزل

در ادامه به مزایای مختلفی از اجرای کفپوش در منازل خواهیم پرداخت:

سازگار با محیط زیست

اپوکسی به طور طبیعی عمر کف های بتونی را افزایش می دهد. همچنین می توان با استفاده از سنباده و استفاده مجدد از آن احیا شود. از این گذشته، تولید آن هیچ گونه تهدیدی برای محیط زیست ندارد. از اپوکسی می توان برای افزایش روشنایی در اتاق استفاده کرد. و از این طریق قبوض برق صرف شده در نور مصنوعی را کاهش داد. همچنین باعث کاهش سر و صدای تولید شده می شود.

دوام

اپوکسی مقاوم در برابر سایش، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و ضد خوردگی است. و آن را به عنوان یکی از با دوام ترین و تکمیل شده در کف های بتونی است. همچنین مقاوم در برابر لکه و نفوذ ناپذیر است، بنابراین هیچ مشکلی در مورد رطوبت وجود نخواهد داشت. آسان برای حفظ، اپوکسی از صفحات بتونی شما محافظت می کند در حالی که به شما طبقه های شگفت انگیز می دهد!

جذابیت

در حالی که بتن ساده در برابر لکه ها و ساییدگی ها آسیب پذیر است، اپوکسی بسیار جذاب است و می توان از آن برای تزئین هر مکانی استفاده کرد. در مدل های مختلف فلزی وجود دارد و می تواند شبیه به سنگ مرمر و کف کوارتز باشد. کفپوش اپوکسی در منزل همچنین می توانند برای بهبود دکوراسیون داخلی اتاق شما تنظیم شوند. شما می توانید طرح های رنگی مختلفی را نصب کنید و جلوه های شخصی سازی شده از جمله نام های تجاری و الگوهای مختلف را نیز درج کنید.

معایب کفپوش اپوکسی:

  • موقتی بودن
  • لغزندگی
  • آماده سازی
  • بو
  • حساسیت
  • رطوبت
  • هزینه های اضافی
  • حذف

هزینه نصب کفپوش اپوکسی در منزل

نصب کفپوش اپوکسی در منزل با توجه به کیفیت، جنس و متراژ منزل بسیار متفاوت می باشد و قیمت آن به ازای هر متر مربع حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خواهد شد. منازل به خاطر متراژ کمی که دارند، هزینه کمتری را شامل می شود، اما بیشتر هزینه های سربار شامل حمل و غیره خواهد بود.

جمع بندی

تا اینجا دیدیم که کفپوش اپوکسی چیست و چگونه اجرا می شود. این واقعیت را در نظر بگیرید که اجرای کفپوش اپوکسی مستلزم تسلط بر تکنیک ها است، عدم رعایت آن می تواند منجر به نتایج فاجعه آمیزی در پروژه کفپوش اپوکسی علیرغم استفاده از مواد با کیفیت بالا شود.

یکی از مهمترین نکات پروژه کفپوش اپوکسی توجه به آماده سازی سطح، استفاده از مصالح مرغوب، نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده و تجربه پیمانکاران کف سازی در پروژه های کوچک و بزرگ می باشد. ابتدا از چندین شرکت مشاوره و استعلام قیمت بگیرید، سپس از آنها بخواهید که شخصاً از سایت پروژه شما بازدید کنند و نظر نهایی خود را بیان کنند. .اگر همچنان در انتخاب نوع پوشش کف تردید دارید. توصیه می کنیم با آرتمیس پارکینگ تماس بگیرید و از طریق مشاوره رایگان بهترین نوع کفپوش را با توجه به شرایط دلخواه خود انتخاب کنید.

سوالات متداول کفپوش اپوکسی منزل

آیا کفپوش های اپوکسی برای خانه مناسب هستند؟
بله این کفپوش ها قابلیت اجرا در سطح منازل را نیز دارند.

هنگام استفاده از کفپوش اپوکسی برای منزل باید به چه نکاتی توجه داشت؟
بهتر است به رنگ کفی که قصد استفاده از آن را داریم توجه کنیم تا با اتاق همخوانی داشته باشد و تیره یا کوچک به نظر نرسد.