کفپوش اپوکسی سه بعدی
29
مهر

کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی

فناوری سه بعدی محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است. کفپوش اپوکسی سه بعدی به دلیل خلاقیت و کارایی بالا در مراکز خرید ، سالن ها ، ادارات ، خانه ها و آپارتمان ها بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. این آخرین مد در دنیای کفپوش های  فانتزی است.

>>>  حضور کفپوش اپوکسی در منازل  <<<

فرآیند نصب کفپوش شامل تنظیم لایه ای از آغازگر خود ترازشونده می باشد و به دنبال آن تصویر دلخواه قرار می گیرد. سپس یک اپوکسی یا پلی اورتان شفاف دو جزئی قرار می گیرد تا عمق تصویر کاملی ارائه شود. مرحله لاک محافظ مرحله نهایی است.

برخلاف برچسب یا وینیل رنگی که مستقیماً زیر پایتان قرار می گیرد ، کفپوش اپوکسی سه بعدی نصب شده عمق می بخشد و در برابر انواع آسیب هایی که معمولاً روی تزیینات کفپوش تأثیر می گذارد ، غیرقابل نفوذ است.

جوانب مثبت و منفی کفپوش اپوکسی سه بعدی 

مانند هر کفپوش دیگر ، این کفپوشهای ۳D هم مزایا و هم مضراتی دارند. ویژگی های مثبت این نوع کفپوش عبارتند از:

جلوه بصری: مهمترین مزیت کفپوشهای سه بعدی جلوه بصری خیره کننده است. علاوه بر ظاهر زرق و برق دار ، به دلیل ویژگی های زیبایی منحصر به فرد زیبایی می تواند بسیاری از مشکلات داخلی اتاق را حل کند. با انتخاب صحیح طراحی کفپوش ، رنگ و الگوی کفپوش ، به کمک پوشش های اپوکسی خود ترازو شونده حتی می توانید فضای اتاق را به صورت بصری افزایش دهید. این می تواند به اجرای تخیل بی نهایت طراح کمک کند و همه ی نگاه ها را به خود جلب کند.

استحکام بالا: اپوکسی تقریباً غیرقابل نفوذ است و در برابر اسیدها ، کلر و سایر مواد مانند سفید کننده ها و پاک کننده های روزانه بسیار مقاوم است. به همین دلیل ، این نوع کفپوش ها برای بخش های صنعتی و همچنین برای منازل مناسب است. در صورت نصب صحیح ، کفپوش اپوکسی سه بعدی می تواند حداقل ۱۵ سال دوام بیاورد ، بدون اینکه رنگ آن تغییر کند.

تعمیر و نگهداری آسان: کفپوش اپوکسی سه بعدی بدون درز ، خلل و فرج ، ترک ، منافذ و شکاف را ایجاد می کند که کفپوش سه بعدی کاملاً در برابر هر نوع خاک ، گرد و غبار ، آب و مواد شیمیایی مصون است.

ایمن و بهداشتی: این کفپوش گرد و غبار جمع نمی کند و محیط مطلوبی را برای انواع باکتری های بیماری زا ایجاد نمی کند. مواد کفپوش اپوکسی مورد استفاده فاقد بو و فرسایش می باشد و برای سلامتی انسان بی خطر است ، که توسط گواهی های سازنده الزامی است و تأیید می شود. همچنین حائز اهمیت است که مواد اپوکسی در برابر درجه حرارت بالا مانند در صورت آتش سوزی بسیار مقاوم هستند.

مقاومت در برابر آتش: اپوکسی و  پلیمرها نمی سوزند ، این یکی از دلایل عدم استفاده از کفپوش مورد استفاده در ساخت ، انبارها ، بیمارستانها ، مراکز مراقبت از کودک و سایر مکان هایی است که به کنترل بیشتر ایمنی در آتش نیاز دارند.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

معایب کفپوش اپوکسی سه بعدی

زمان زیادی برای نصب و تعمیر می خواهد: معمولاً برای نصب صحیح کفپوش های سه بعدی ، به پیمانکار و تجهیزات حرفه ای نیاز است. ۳ تا ۷ روز طول می کشد ، گاهی اوقات حتی بیشتر طول می کشد تا به طور کامل نصب شود.

هزینه های بالا: به اندازه کافی کفپوش های زیادی در بازار موجود نمی باشند و تقاضا برای کفپوش های دیدنی و مد بسیار زیاد است. محبوبیت هزینه را افزایش می دهد ، خود مواد این دست کفپوش ها نیز ارزان نیستند.

کف سرد: این نوع کفپوش به اندازه کاشی یا بتن سرد است ، بنابراین باید در استفاده از آنها بهترین گزینه را در نظر بگیرید.

هزینه نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی

نصب کفپوش های اپوکسی ۳D یک فرآیند پیچیده و طولانی است و معمولاً ۳-۷ روز طول می کشد.

قیمت کفپوش اپوکسی سه بعدی بستگی به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط بستر ، فضا و متر مکعب کار و پیچیدگی سیستم و غیره دارد. دوام و طول عمر آن نیز دو عامل اصلی برای تعیین قیمت کفپوش اپوکسی ۳D است. مواد کفپوش اپوکسی درجه بالا گران تر خواهد بود.

به طور متوسط ، ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع هزینه دارد. طراحی پیچیده نیاز به کار بیشتر و هزینه بالاتر برای نصب دارد. هرچه مساحت کف کوچکتر باشد ، هزینه آن نیز گرانتر خواهد بود.