ترمز رمپ پارکینگ
16
اسفند

ترمز رمپ پارکینگ

استفاده تجهیزات پارکینگ در پارکینگهای عمومی و همچنین پارکینگ مجتمع های مسکونی بسیار مهم است. پارکینگ هایی که مجهز به تجهیزات پارکینگی مانند استاپر پارکینگ، محافظ دیوار، محافظ ستون، آینه محدب، خط کشی پارکینگ و غیره هستند، محیط بسیار امن تری را برای عبور و مرور افراد فراهم می کنند. یکی دیگر از محصولاتی که به ایمن تر شدن محیط پارکینگ و سهولت در رفت و آمد کمک می کند ترمز رمپ پارکینگ یا صفحه گالوانیزه رمپ می باشد.

ترمز رمپ چیست؟

لغزش گیر رمپ پارکینگ محصولی است که در سطح رمپ نصب میشود و از سر خوردن وسایل در حال حرکت از رمپ جلوگیری میکند. استفاده از کفپوش ضد لغزش رمپ در پارکینگ فروشگاه ها مجتمع های اداری و تجاری و یا مسکونی، همچنین سینماها و بسیاری از ساختمان های دیگری که دارای پارکینگهای طبقاتی و مسقف و یا همچنین پارکینگ های سرباز هستند بسیار کاربردی است.

خصوصا در هوای سرد که ممکن است رمپ ها یخ بزنند و سر شوند بهتر است ترمز رمپ پارکینگ را در ورودی و خروجی پارکینگ ها نصب کنید تا هیچ گونه حادثه ایی رخ ندهد. این محصولات آب را به راحتی از خود عبور داده و در فصول سرد با بارش برف و باران دچار یخ زگی نمی شوند. از ترمز رمپ می توان بر روی سطوح متفاوتی استفاده کرد. برخی از این سطوح عبارت اند از سطوح چوبی، بتنی، فلزی و غیره.

ترمز رمپ چیست؟
ترمز رمپ

انواع ترمز رمپ

رمپ ها را در انواع و مدل های مختلفی می سازند. هر یک از این سازه ها دارای ویژگی های منحصر بفردی بوده و برای مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این سازه ها به صورت قوسی شکل و بعضی دیگر را مستقیم طراحی می کنند. مهم ترین نمونه از این رمپ ها عبارتند از:

رمپ آدم رو

برخی مواقع افراد در شرایط بیماری و یا انسان های سالمند توان لازم برای عبور و مرور با پله را ندارند. در این شرایط این نوع سازه ها می توانند به کمک افراد آمده و بالا و پایین رفتن از طبقات را برای آن ها آسان تر می کنند. شیبی که برای این سازه ها در نظر گرفته می شود حدود ۱.۵ درصد است.

رمپ آدم رو
ترمز رمپ آدم رو

رمپ ماشین رو

این نموننه از رمپ ها برای تردد اتومبیل ها بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند. شیبی که برای ساخت این نوع سازه ها در نظر می گیرند، حدود ۱۵ درصد است. معمولا در ساختمان هایی که فضای کمی برای احداث این سطوح در نظر گرفته می شود، از نمونه های قوسی شکل این سازه ها استفاده می کنند.

رمپ ماشین رو
ترمز رمپ ماشین رو

رمپ معلولین

این سطوح برای عبور و مرور معلولین در ساختمان های چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرد. این سطح را با شیب ۸ درصد می سازند تا کنترل ویلچر ها به راحتی انجام گیرد و فرد هنگام تردد دچار مشکل نشود.

رمپ معلولین
ترمز رمپ معلولین

نکات مهم در اجرا رمپ

اجرای رمپ باید مطابق با اصول و استاندارد های خاصی انجام گیرد. یکی از مهم ترین نکاتی که در ساخت نمونه های ماشین رو باید به آن ها توجه داشته باشید آن است که این سطوح را باید با بتن هایی با عیار بالا بسازید. تردد مداوم خودرو سبب ساییده شدن سطح شده و مشکلات زیادی را به بار می اورند. در غیر این صورت اگر از متریال های دیگری برای ساخت این سطوح استفاده شود باید حتما روی سازه را ترمز رمپ بپوشانند.

در ساخت نمونه های عمومی این سطوح که در معرض بارش باران و برف قرار می گیرد باید حتما از بتن با عیار بالا استفاده شود. در شرایطی که قرار است سطح را آسفالت کنند باید حتما از قیر با درجه نفوذ پذیری زیاد استفاده شود. توجه داشته باشید که این رمپ ها را در سه حالت مختلف می سازند.

رمپ با شیب کم

در این نمونه از رمپ ها باید زاویه بین خط افق و سطح شیبدار حداکثر ۶ درجه باشد.

رمپ با شیب متوسط

این نوع سطوح را به گونه ای می سازند که زاویه بین سطح شیبدار و سطح افق آن ها بین ۶ تا ۱۰ درجه باشد.

رمپ با شیب زیاد

در این نوع رمپ ها زاویه بین سطح افق و سطح شیبدار بین ۱۰ تا ۲۴ درجه است.

ترمز رمپ یا صفحه ضد لغزش سطح شیبدار پارکینگ

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد، همین محصولات هستند. ترمز رمپ در این مکان ها از سر خوردن اتومبیل ها جلوگیری کرده و از این طریق اجازه نمی دهد خسارت های زیادی به خودرو ها وارد شود. این سطوح اصطکاک لازم را بین لاستیک خودرو و سطح شیبدار ایجاد می کنند و از این طریق از لیز خوردن آن ها جلوگیری می کنند.

ترمز رمپ خودرو

این نمونه از ترمز ها را از جنس فلز و یا پلاستیک تولید می کنند. نمونه های فلزی این محصولات معمولا با استفاده از آلومینیوم و یا ورق های گالوانیزه تولید می شوند. معمولا نمونه های فلزی این محصولات دوام و استحکام بالاتری دارند و از این رو در مکان های پر تردد بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد های ترمز رمپ

ترافیک های سنگین و همچنین تماس با مایعت استفاده از این سطوح را خطرناک می کند. از این رو لازم است که از ترمز رمپ استفاده شود. این ترمز ها از سر خوردن خودرو ها در هنگام تردد بر روی سطوح جلوگیری می کنند و شرایطی فراهم می کنند تا راننده بتواند بدون دغدغه ماشین خود را بر روی رمپ ها جا به جا کند.

شیب های تند

گاهی اوقات درجه شیب رمپ ها با طول آن ها هماهنگ نیست. برخی مواقع نیز از کفپوش هایی با جن نامناسب برای این سطوح استفاده می شود. در این شرایط باید از سطوح ضد لغزش بسیار مناسبی استفاده شود تا از سر خوردن خودرو ها جلوگیری شود.

سطوح لیز

از دیگر کاربرد های این ترمز رمپ ها، این سطوح می باشند. سطوح باز که در معرض بارش باران و برف قرار دارند، از مهم ترین نمونه از این سطوح به شمار می آیند. در این نوع ساز ها نیز باید حتما از این ترمز ها استفاده شود تا از بروز تصادفات و وارد شدن خسارت به خودرو ها جلوگیری شود.

اماکن

رمپ موجود در پارکینگ های طبقاتی به دلیل تردد بالا نیاز دارند که با این سطوح پوشیده شوند. از این رو امروزه همه پارکینگ های تجاری، اداری، بیمارستانی، فروشگاه و هتل ها و همچنین نمایشگاه های اتومبیل با استفاده از این ترمز ها ایمن شده اند. این ترمز ها به خوبی بر روی رمپ ها قرار گرفته و از لیز خوردن خودرو ها جلوگیری می کنند.

مزایای استفاده از ترمز رمپ پارکینگ

    •  ضد زنگ و فرسایش
    •  قابلیت تحمل وزن بالا
    • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
    • ترمز رمپ پارکینگ کم ارتفاع است و پاگیر نیست
    • قابلیت طراحی سفارشی کفپوش ضد لغزش رمپ
    • قابل اجرا بر روی تمامی سطوح
    • به علت پیوند مولکولی با سطح به سادگی جدا نمی شود
    •  نصب سریع و آسان صفحه ضد لغزندگی رمپ پارکینگ
    •  مقرون به صرفه و کاربردی
    • اصلاح شیب رمپ
    • در صورت تمایل به برداشت محصول هیچگونه اثری از خود بجا نمی گذارد

استفاده از ضد ترمز رمپ برای تمامی مناطقی که دارای رمپ است توصیه می شود تا مانع لیز خوردن افراد و ماشین ها شود در نتیجه از بروز حوادث جلوگیری شود.

مزایای استفاده از ترمز رمپ پارکینگ
مزایا ترمر رمپ

قیمت ترمز رمپ پارکینگ

قیمت ترمز رمپ پارکینگ ها یا صفحه ضد لغزش رمپ با توجه به جنس و ابعاد متفاوتی که دارند، متغیر می باشد. جهت خرید ترمز رمپ ( ضد لغزنده رمپ ) پارکینگ مناسب با مکان مورد نظر خود و استعلام قیمت با ما در تماس باشید.

این محصول به دلیل ساختار و طراحی منحصر به فرد خود اصطکاک مورد نیاز برای جلوگیری از لیز خوردن لاستیک ماشین در شیب رمپ های پارکینگ و رفع مشکل رمپ پارکینگ در هنگام بارندگی و یخبندان را ایجاد می کند. ابعاد ۱۰*۱۰۰ و ۱۰*۸۰ می باشد وداری یک لایه فوم جهت گرفتن صدا هنگام عبور خودرو.

جمع بندی

در بسیاری از ساختمان ها برای اتصال سطوحی که اختلاف ارتفاع دارند از سطوح خاصی استفاده می کنند. این سطوح شیبدار که با نام رمپ معرفی می شوند برای تردد افراد و اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع سازه ها را با شیب های مختلفی می سازند و برای جلوگیری از لیزر خوردن افراد و خودرو ها از ترمز رمپ استفاده می کنند.

سوالات متداول برای رمپ

عرض و ابعاد پاگرد در رمپ های آدم رو چقدر باید باشد؟

عرض این نوع رمپ ها باید ۱۱۰ سانتی متر و حداقل ابعاد پاگرد ۱۵۰*۱۵۰ سانتی متر باید باشد.

پاگرد رمپ های مخصوص معلولین باید چه ابعادی داشته باشد؟

این نوع رمپ ها را با شیب ۸ درصد و ابعاد پاگرد ۱۵۰*۱۵۰ سانتی متر می سازند.

حداقل عرض رمپ ماشین رو چقدر باید باشد؟

نمونه هایی از این نوع رمپ ها که به صورت مستقیم طراحی می شوند حداقل باید با عرض ۳۵۰ سانتی متر ساخته شوند. نمونه های قوس دار و مارپیچ این رمپ ها را با عرض ۳۷۵ سانتی متر احداث می کنند.