طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ
24
دی

طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ

همانطور که میدانید در پارکینگ ها خودروهای زیادی در حال تردد هستند. این موضوع موجب می شود که امکان برخورد خودروها با ستون های پارکینگ افزایش پیدا کند. این برخورد منجر به ایجاد صدماتی به ستون و خودرو می شود. برای کاهش این صدمات ضربه گیرهایی تولید و به بازار عرضه شده اند.
با توجه به برخورد خودروها به این ضربه گیرها بیشتر افراد تمایل دارند بدانند که طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ چقدر است؟ در ادامه مطلب به طور جامع در مورد طول عمر و دیگر مسائل پیرامون این ضربه گیرها صحبت خواهیم کرد.

ضربه گیر ستون پارکینگ

محافظ لاستیکی اطراف ستون پارکینگ ها را با نام ضربه گیر ستون می شناسند. از این ضربه گیرها در جهت جلوگیری از به وجود آمدن آسیب ها و خراش های حاصل از ضربات و برخوردها استفاده می شود.
ضربه گیرهای ستون را عموما میتوان در اکثر پارکینگ ها مشاهده کرد. برای اینکه خودروها به طور مستقیم با ستون برخورد نکنند اقدام به نصب این ضربه گیرها می کنند. نصب آن ها مانع از آسیب دیدن خودروها و ستون ها می شود.
این محافظ ها را عموما روی لبه ستون ها و گوشه های پارکینگ نصب می کنند. علاوه بر محافظتی که این ضربه گیرها ایجاد می کنند می توانند در افزایش زیبایی محیط نیز تاثیر زیادی داشته باشند. استفاده از این محافظ های ستون باعث می شود که بتوانید به بهترین شکل فضای پارکینگ را ایمن سازی کنید.

ضربه گیر ستون پارکینگ
ضربه گیر ستون پارکینگ

مزایای استفاده از ضربه گیر ستون پارکینگ

استفاده از ضربه گیر ستون پارکینگ دارای مزایای بسیاری است که در ادامه مهم ترین آن ها را بیان می کنیم.

  • جلوگیری از به وجود آمدن خراش و شیار روی ستون ها
  • جلوگیری از شکستگی ستون ها
  • افزایش زیبایی ستون ها و محیط پارکینگ
  • جلوگیری از آسیب دیدگی جلوبندی خودرو
  • افزایش ایمنی پارکینگ ها
  • جلوگیری از شکستگی سپر خودرو
مزایای استفاده از ضربه گیر ستون پارکینگ
مزایای استفاده از ضربه گیر ستون پارکینگ

در چه مکان هایی از ضربه گیر ستون پارکینگ استفاده می کنند؟

ضربه گیرهای ستون علاوه بر پارکینگ های خودرو در مکان های دیگری نیز استفاده می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • در بیمارستان ها برای جلوگیری از برخورد برانکارد ها یا ویلچرها
  • اماکن آموزشی مثل مدارس و مهد کودک ها
  • باشگاه های ورزشی
  • مکان های عمومی پر رفت و آمد
  • ارگان های آموزش نظامی
  • مراکز تفریحی

ویژگی های ضربه گیر ستون پارکینگ

ضربه گیر ستون پارکینگ در کنار مزایایی که دارد از ویژگی های منحصر به فردی نیز برخوردار است. این ویژگی ها باعث شده اند که این ضربه گیرها به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه این ویژگی ها را ذکر می کنیم.

  • نصب این ضربه گیرها آسان است و به زمان زیادی نیاز ندارد.
  • در مدل ها و رنگ های متنوعی وجود دارند.
  • قابلیت چسباندن به سطوح مختلف را دارند.
  • این محافظ های ستون پارکینگ قابلیت جذب ضربه بالایی دارند.
ویژگی های ضربه گیر ستون پارکینگ
ویژگی های ضربه گیر ستون پارکینگ

طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ

میزان طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ رابطه مستقیمی با کیفیت متریال به کار رفته در ساخت آن دارد. اگر در فرایند ساخت این ضربه گیرها از متریال با کیفیت استفاده شود از طول عمر زیادی برخوردار خواهند بود.
در مقابل، ساخت این محافظ های ستون با متریال بی کیفیت باعث می شود که با کوچکترین ضربات دچار پوسیدگی و شکستگی شوند.

طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ
طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ

نکات مهم نصب ضربه گیر ستون پارکینگ

توصیه می کنیم برای نصب محافظ ستون پارکینگ از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا این فرایند به طور اصولی و صحیح انجام شود. در ادامه برخی نکات که در زمان نصب مهم هستند را شرح می دهیم.

  • روش نصب این ضربه گیرها با توجه به نوع ساخت و متریالی که در فرایند تولید آن ها استفاده شده میتواند متفاوت باشد. یکی از دلایلی که باید از نصاب متخصص کمک بگیرید همین موضوع است.
  • چنانچه تعداد ستون های پارکینگ کم بود یا دسترسی به نصاب امکانپذیر نبود باید در مورد نحوه نصب از شرکت سازنده این ضربه گیرها راهنمایی بگیرید.
  • نوع پوشش ستون و دیوار از دیگر عوامل مهمی هستند که در پروسه نصب محافظ های ستون پارکینگ باید به آن ها توجه کرد. به عنوان مثال برای ستون هایی که دارای سطح ناصاف هستند بهتر است از چسب های حجیم استفاده شود. از میان این چسب ها میتوان به سیلیکون ها و پلی یورتان ها اشاره کرد. برای سطوحی که صاف هستند نیز چسب های صنعتی انتخاب مناسبی می باشند.
نکات مهم نصب ضربه گیر ستون پارکینگ
نکات مهم نصب ضربه گیر ستون پارکینگ

سخن آخر

در این مطلب به بررسی طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ و مسائل مرتبط با آن پرداختیم. همانطور که در طول متن بیان کردیم این ضربه گیرها از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد بسیاری برخوردار هستند. ساختار این محافظ های ستون باعث شده که بتوان در مکان های مختلفی از آن ها استفاده کرد. نکته حائز اهمیت این است که در ساخت آن ها از متریال باکیفیت استفاده شده باشد. این موضوع باعث می شود علاوه بر کارایی بهتر طول عمر بیشتری نیز داشته باشند.
برای خرید بهترین ضربه گیر ستون پارکینگ کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با آرتمیس پارکینگ تماس بگیرید.

سوالات  متداول  طول عمر ضربه گیر ستون پارکینگ

  1. در ساخت ضربه گیر ستون پارکینگ عموما از چه متریالی استفاده می شود؟
    در فرایند تولید این ضربه گیرها عموما از مرغوب ترین جنس لاستیک طبیعی با نام لاستیک SBR استفاده می کنند.
  2. آیا این ضربه گیرها در مقابل عوامل محیطی نیز مقاوم هستند؟
    بله، این ضربه گیرها می توانند در برابر عواملی مانند نور خورشید، سرما، گرما و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهند و دچار هیچ تغییری نشوند.
  3. چرا در بخش جلویی برخی از ضربه گیرهای ستون پارکینگ از نوارهای شبرنگ استفاده شده است؟
    وجود علائم ایمنی در پارکینگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این موضوع باعث شده که بعضی از شرکت ها در قسمت جلویی این ضربه گیرها از نوارهای شبرنگ استفاده کنند. این نوارها در زمان تاریکی همانند یک هشدار دهنده عمل می کنند.
  4. نصب محافظ ستون پارکینگ با چسب به چه صورت انجام می شود؟
    برای انجام این کار باید ستون مورد نظر را تمیز کنید تا تمام گرد و غبارهای سطح آن از بین بروند. در ادامه باید بخش بالای محافظ ستون را به وسیله چسب مناسب آغشته نمایید و سپس آن را روی ستون قرار دهید. با اعمال کمی فشار روی ضربه گیر آن را به ستون بچسبانید سپس صبر کنید تا چسب به طور کامل خشک شود.