متوقف کننده بتنی خودرو
11
آبان

 متوقف کننده خودرو

متوقف کننده خودرو

در طراحی  و ساخت یک پارکینگ مجهز، قطعا به تجهیزات پارکینگ متفاوتی نیاز است. این تجهیزات علاوه بر ایمنی، از بروز مشکلات ترافیکی در پارکینگ ها جلوگیری می کند. برای داشتن یک پارکینگ مجهز، تجهیزات پارکینگ زیادی مانند، استاپر پارکینگ، متوقف کننده خودرو ، ضربه گیر ستون، رنگ های ترافیکی، و غیر نیاز است. در این مقاله ما به بررسی متوقف کننده بتنی خودرو، ویژگی ها، مزایا و معایب آن ها خواهیم پرداخت.

متوقف کننده خودرومتوقف کننده خودرو چیست؟

متوقف کننده خودرو یا “کار استاپر” وسیله ای است که مانع از حرکت زیاد اتومبیل ها به سمت خودروها در محل پارک می شود، از برخورد اتومبیل در هنگام پارک کردن با سایر ماشین ها و دیوار پارکینگ جلوگیری می کند. و همچنین از عبور به حریم  پیاده رو و محدوده خودروهای دیگر و اشغال فضای پارک دو ماشین جلوگیری می کند. اگر کار استوپر خودرو به طور دقیق و مهندسی شده همراه خط کشی پارکینگ در پارکینگ ها قرار داده شود، بسیار از این مشکلات را به راحتی حل خواهد کرد.

عنوان توضیحات
جنس لاستیک و پلاستیک فشرده شبرنگ
اندازه و ابعاد ارتفاع
۷ سانت
عرض
۱۶ سانت
طول
۵۰ سانت
قیمت تماس

 

انواع متوقف کننده های خودرو

      • متوقف کننده بتنی خودرو

متوقف کننده بتنی خودرو یک بلوک بتنی از پیش ساخته است که به عنوان یک متوقف کننده خودرو در پارکینگ ها عمل می کند.

این مدل کار استاپر بادوام ، مقرون به صرفه ، با ماندگاری طولانی و سرقت آنها سخت است. وقتی شل شوند ، معمولاً زیاد حرکت نمی کنند ، و این یک گزینه بسیار خوب می باشد. است.

کار استاپر بتنی خودرو چندین روش نصب دارید ، از جمله پین های میلگرد فولادی که در سطح آسفالت حفر می شوند ، همچنین از اپوکسی  با دوام برای سطحی که نمی توان یا نباید آن ها را توسط دریل حفر نمود.

      • متوقف کننده لاستیکی خودرو  

بهترین انتخاب بعدی در مورد توقف خودروها، متوقف کننده لاستیکی است. کار استاپر لاستیکی با مزایای خوبی همراه است: آنها از لاستیک بازیافت شده ساخته شده اند و برای محیط زیست خوب است. آنها سبک هستند ، بنابراین به راحتی توسط یک نفر قابل نصب هستند. آنها به راحتی پوسته پوسته نمی شوند و نمی شکنند. مزیت دیگر این است که می توان آنها را در چندین رنگ خریداری کرد.

      • متوقف کننده پلاستیکی

دسته دیگر متوقف کننده ها پلاستیکی می باشد و از جنس PVC  و در بعضی موارد از جنس پلی اتیلن می باشد. این دسته از کار استاپرها وزن بسیار سبکی دارند و به راحتی و توسط یک نفر توسط پیچ و رولپلاک به راحتی نصب می شوند. اما در حوزه تجهیزات پارکینگ، وزن کم یک عیب به حساب می آید، زیرا که آستانه تحمل کار استاپر در برابر نیروی خودروها بسیار پایین است و احتمال خراب شدن سریع آن بسیار زیاد می باشد.

مزایا کار استاپر بتنی خودرو

    • متوقف کننده بتنی لوازم جانبی عالی است که به جلوگیری از خم شدن و آسیب دیدن گلگیر، با قرار گرفتن در زیر چرخ ها مانع از برخورد خودروها به ستون و دیگر ماشین ها می شود.
    • استفاده ثانویه از متوقف کننده بتنی خودرو برای کمک به مدیریت جریان ترافیک در پارکینگ های عمومی یا تجاری است. علاوه بر برقراری جریان مناسب ترافیک ، کار استوپر بتنی رانندگان را از ورود به خطوط ورودی یا رانندگی در مسیر اشتباه نیز جلوگیری می کند.
    • سرانجام ، کار استاپر ساخته شده از بتن باعث افزایش ظاهر فیزیکی فضای پارکینگ می شود

متوقف کننده بتنی خودرو

معایب متوقف کننده بتنی خودرو

    • بتن فاقد دوام لاستیک است ، به ویژه در مناطقی که مستعد بارندگی شدید و هوای سرد هستند.
    • هنگامی که رطوبت به ترک های ریز و درشت در بتن نفوذ می کند ، قادر به یخ زدگی و انبساط می باشد که این امر باعث ایجاد خسارت های اضافی می شود و طول عمر لبه های متوقف کننده بتنی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

مقایسه متوقف کننده بتنی و لاستیکی خودرو

    • متوقف کننده لاستیکی ارزان تر از متوقف کننده بتنی است. همچنین نصب و حذف آن در هر زمان که بخواهد آسانتر است.
    • متوقف کننده لاستیکی نسبتاً سبک تر است و از این رو می توانید به تنهایی نصب کنید.
    • متوقف کننده بتنی نسبتاً سنگین تر بوده و می توان از آن در فضاهای پارکینگ دائمی و ساختمان ها استفاده کرد.
    • برای نصب مکار استوپر بتنی خودرو به خدمات حرفه ای نیاز خواهید داشت. اگرچه گرانتر از کار استوپر لاستیکی خودرو است، اما آنهایی که از بتن ساخته شده اند می توانند سال ها با دوام و طول عمر زیاد کار کنند.

 

استاپر پارکینگ - استوپر پارکینگ - کاراستوپر - استپ پارکینگ - استپر پارکینگ
استاپر پارکینگ – استوپر پارکینگ – کاراستوپر – استپ پارکینگ – استپر پارکینگ